رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: یک خودرو وانت با ۷۰۰ کیلوگرم چوب تاغ در منطقه سبحان از توابع بخش امیرآباد دامغان کشف شد.
کد خبر: ۷۴۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 26 May 2019
به گزارش تابناک سمنان ،700  کیلوگرم چوب تاغ از محل تاغزارهای جنوب شهرستان دامغان در منطقه سبحان کشف شد که متخلفان متواری شدند.وی اضافه کرد: این محموله بامداد دوم خرداد ۹۸ توسط یگان حفاظت دامغان کشف و وانت بار جهت بررسی بیشتر با هماهنگی فرماندهی نیروی انتظامی بخش امیرآباد به پاسگاه امیریه منتقل شد.
عباسی راد، ارزش محموله کشف شده را ۸۴ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در توسعه پایدار کشور باید از این گونه برداشت‌ها جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: چوب تاغ به علت مقاومت بالا نسبت به کم آبی و شرایط سخت محیطی، ارزش فراوانی در تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گرد و غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین نیز تأثیر فراوانی دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: استقرار گیاه تاغ در مناطق بیابانی با مشکلات فراوان و صرف هزینه‌های بالا امکان پذیر است و حفظ و نگهداری از این نعمت الهی وظیفه همگانی است و مشارکت آحاد مردم موجب ممانعت از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان به این سرمایه ملی می‌شود.
هم استانیهای گرامی  می‌توانند هر گونه برداشت غیرمجاز از عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و یا ۳۵۲۴۲۲۴۰ گزارش نمایند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار