حتی اگر این بحث مطرح شود که این قبر به رایگان به هنرمندان اختصاص می‌یابد و مالکیت کامل برای آنها قابل تصور نیست که البته فرضیه قابل اتکایی نیست، منطق حکم می‌کرد دست‌کم به خانواده این هنرمند اطلاع داده شود و در حضور خانواده آقاربی، نبش قبر صورت پذیرد و پیکر مرحوم سلطانی این مقبره افزوده شود.
کد خبر: ۷۴۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰ 27 May 2019

پس از فوت محمد ابراهیم سلطانی‌فر مدیر اسبق دوبلاژ و تأمین برنامه خارجی شبکه یک و کارگردان سینما، در اقدامی عجیب و بی‌سابقه پیکر این هنرمند در قبر مرحوم رضا آقاربی بازیگر فقید سینما دفن شد؛ تحرکی که بدون هماهنگی و اطلاع به خانواده آقاربی رخ داده و منجر به پیگیری جدی خانواده برای حل و فصل ماجرا شده است.

به گزارش «تابناک»؛ محمد ابراهیم سلطانی‌فر کارگردان فیلم «تویی که نمی‌شناختمت» 22 اردیبهشت در بیمارستان لاله تهران درگذشت. او نگارنده فیلم‌نامه اولیه سریال مختارنامه بود و در دوره مدیریت وی در تأمین برنامه خارجی سیما، سریال‌هایی نظیر «ارتش سری» و «لبه تاریکی» خریداری و از سیما پخش شد. عضویت در «گروه ویژه تلویزیون» و مدیر گروه جنگ شبکه یک در زمان جنگ تحمیلی، از دیگر سوابق مهم سلطانی‌فر بود.

این هنرمند در نهایت ساعت 9 صبح روز دوشنبه 23 اردیبهشت از ساختمان شماره دو خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد و در ادامه اتفاقی رخ داد که به واسط عدم حضور رسانه‌ها در مراسم خاکسپاری این هنرمند، تاکنون مسکوت باقی مانده بود. در تصمیم عجیب و غیراخلاقی، سنگ قبر مرحوم رضا آقاربی در قطعه هنرمندان برداشته شد و پیکر مرحوم سلطانی فر در همان قبر و بر روی پیکر مرحوم آقاربی دفن شد!

دفن یک هنرمند در قبر یک هنرمند دیگر!از راست به چپ؛ مرحوم رضا آقاربی و مرحوم محمد ابراهیم سلطانی فر

مرحوم رضا آقاربی بازیگر سینما و تلویزیون ایران فعالیت هنری‌اش را از سال 1360 با تئاتر آغاز کرد و بازی در فیلم پرچمدار به کارگردانی شهریار بحرانی نخستین تجربه سینمایی‌اش را ثبت کرد. آقاربی در فیلم‌های حماسه دره شیلر، خانه‌ای مثل شهر، صخره همیشه‌سبز، عروس حلبچه، ماه عسل، همسفر، فرمان آتش و دایره سرخ و همچنین سریال‌های یوسف پیامبر و مختارنامه بازی کرده بود و در نهایت مرداد 1387 در پنجاه سالگی بر اثر سکته قلبی بدرود حیات گفت.

اکنون یازده سال پس از فوت مرحوم آقاربی، چنین اقدام عجیبی از سوی مدیریت خانه سینما انجام شده و در این زمینه حتی به خانواده این هنرمند نیز اطلاع داده نشده، چه رسد به آنکه از خانواده آقاربی کسب رضایت شود. این در حالی است که معمولاً در قطعات عادی نیز طبقات قبر به آشنایان فرد مدفون فروخته می‌شود و به لحاظ اشکال شرعی، طبقات مختلف یک قبر به چند نفر سپرده نمی‌شود.

حتی اگر این بحث مطرح شود که این قبر به رایگان به هنرمندان اختصاص می‌یابد و مالکیت کامل برای آنها قابل تصور نیست که البته فرضیه قابل اتکایی نیست، منطق حکم می‌کرد دست‌کم به خانواده این هنرمند اطلاع داده شود و در حضور خانواده آقاربی، نبش قبر صورت پذیرد و پیکر مرحوم سلطانی این مقبره افزوده شود. البته منطق ایجاب می‌کند به واسطه حرمت هنرمندان، دست‌کم آنها به صورت طبقاتی دفن نشوند و اگر قطعه هنرمندان پر شده، قطعه‌‌ای دیگر به عنوان قطعه سوم هنرمندان در بهشت زهرا در نظر گرفته شود. «تابناک» آماده درج پاسخ طرفین به ویژه مسئولین خانه سینما درباره این اتفاق عجیب و غیرقابل قابل پذیرش است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار