کد خبر: ۷۴۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 29 May 2019
به گزارش تابناک سمنان ، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ایجاد 15 کیلومتر کمربندی حفاظتی در اراضی ملی استان خبر داد.
محمد علی سفیدیان گفت: در راستای حفاظت از حقوق بیت المال و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی سال گذشته 15 کیلومتر کمربند حفاظتی در استان ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: اجرای کمربند حفاظتی با استفاده از روش‌های بنچ مارک، حفر کانال و ایجاد خاکریز در مکان‌های مشخص و در مرز اراضی ملی و مستثنیات در سطح شهرستان های استان به منظور تعیین حدود و ثغور اراضی ملی و تشخیص آن از مستثنیات و جلوگیری از تصرفات غیر قانونی اجرا شده است.
سفیدیان ضمن تاکید بر اهمیت حفاظت از اراضی جنگلی و مرتعی استان افزود: با ایجاد کمربند حفاظتی بخش قابل توجهی از اراضی و پوشش‌های ارزشمند طبیعی از تصرف سودجویان و فرصت طلبان در امان می‌ماند.
وی همچنین از ایجاد کمربند حفاظتی در مرز اراضی ملی شهرستانهای شاهرود و مهدیشهر به طول 15 کیلومتر خبر داد و افزود: اعتبارات لازم برای اجرای این کمربند نیز از محل صندوق توسعه ملی ، کمک‌های مردمی، خود یاری‌ها و خیرین تأمین شده است.
وی در خصوص برنامه اجرایی کمربند حفاظتی در سال 1398 اظهار داشت : با توجه به اهمیت احداث کمربند حفاظت در مرز اراضی ملی و مستثنیات ، در سال 1398 مسافت 119 کیلومتر کمربند حفاظتی با اعتباری معادل 14 میلیارد و دویست و هشتاد میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش بینی و با تخصیص اعتبارات عملیات اجرایی شروع خواهد شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار