رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت بیش از ده هزار بافنده فعال در استان سمنان خبر داد و گفت این تعداد بافنده در 83 کارگاه قالیبافی مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۷۵۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 01 June 2019
به گزارش تابناک سمنان ،  بهروز اسودی با بیان اینکه ده هزار و یکصد بافنده فعال و تعداد 6 مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد گفت: این تعداد بافنده فرش زیر نظر شرکت تعاونی های شهری و روستایی و در کارگاه های قالیبافی فعالیت می کنند.وی تعداد تعاونی های شهری و روستایی فعال در حوزه فرش را 24 تعاونی اعلام کرد و افزود: تعداد 52 کارگاه به صورت متمرکز و 31 کارگاه نیز به صورت غیرمتمرکز به تولید قالی ، قالیچه و تابلو فرش مشغول هستند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه اظهار کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته و به منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالیبافان و همچنین به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مشمولین واقعی بیمه مذکور و معافیت حق بیمه سهم کارفرما ، تعداد یکهزار و 961 مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه های مرتبط بیمه شده استان سمنان صورت پذیرفته است.
بهروز اسودی تصریح کرد: با توجه به بازرسی های بعمل آمده تعداد 74 اخطار به مشمولین غیرفعال ابلاغ شده است و تعداد 142 مشمول نیز به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی لغو قرارداد شده و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شده است.
وی با اشاره به اهمیت ارتقای مهارت قالی بافان افزود: در سالجاری و برای اولین بار در استان یک دوره آموزش مربیان قالیبافی در شهرستان شاهرود و همچنین هفت دوره ارتقا مهارت برای بیش از 300 قالیباف در سطح استان برگزار شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار