صنایع فاکسکان، شرکت تایوانی تولیدکننده قطعات الکترونیک، روز شنبه اعلام کرد: پس از آنکه شرکت شنژن میزان سفارش‌ها را برای تولید تلفن همراه هواوی کاهش داد، خط تولید این تلفن را متوقف کرده است.
کد خبر: ۷۵۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 01 June 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا این شرکت تایوانی، علاوه بر هواوی، گوشی‌های هوشمند اپل و گوشی موبایل شیائومی را نیز مونتاژ می‌کند.

پیش از این میزان فروش گوشی‌های تلفن همراه هواوی در سه ماه اول ۲۰۱۹ (سه ماه منتهی به ۱۱ فروردین ۹۸) با ۵۰.۳ درصد افزایش به سطح ۵۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه رسید.

در حال حاضر تشدید قوانین محدود کننده واشنگتن علیه هواوی، سبب کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت شده است.

بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی مؤسسات بین المللی، سامسونگ و هواوی پیش از این جایگاه اول و دوم را در بازار جهانی به خود اختصاص داده بودند و اپل در رده سوم بازار قرار گرفته بود.

پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شرکت هواوی را در فهرست سیاه قرار داد، این مساله بر میزان فروش این شرکت چینی تأثیرات منفی گذاشت؛ در نتیجه هواوی فاصله خود با سامسونگ را به سرعت افزایش داد.

گوگل نیز در چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت چینی، دسترسی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند ساخت هواوی به سیستم عامل اندروید را محدود کرد.

به گفته تحلیلگران، چنانچه محدودیت‌های اعمال شده آمریکا علیه هواوی تداوم داشته باشد، میزان فروش این شرکت در سال ۲۰۱۹ تا ۲۴ درصد کاهش خواهد یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار