رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از ضبط ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 10 June 2019
 سیروس سلمان‌نژاد رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش دما و احتمال شیوع آلودگی‌های ناشی از فساد انواع فرآورده‌های خام دامی و با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی طرح ویژه ایام مبارک ماه رمضان از ۱۵ اردیبهشت ماه تا  ۱۷ خرداد به مدت یک ماه توسط ۴۸ اکیپ ثابت و سیار به اجرا در آمد.
وی تصریح کرد: در این طرح کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی از ۲ هزار ۹۱۱ واحد مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان مرکزی بازدید کردند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: در راستای نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل: گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ وماهی)، شیر، تخم مرغ، عسل و ... ۶ هزار و ۱۲۱ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی از قبیل: فروشگاه‌های گوشت قرمز و سفید، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کبابی‌های داخل شهر و بین جاده‌ای، کارگاه‌های بسته‌بندی و فروشگاه‌های مواد خام دامی و  ۱۷۹ مورد نمونه برداری برای تعیین سلامت فرآورده انجام و مقدار ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف برای انسان جمع آوری، ضبط و معدوم شد.

سلمان‌نژاد تصریح کرد: در همین راستا تعداد ۲۴ نفر متخلف بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی در ادامه گفت: به منظور اجرای بهینه طرح، دستگاه‌های ذیربط از جمله فرمانداری، مرکز بهداشت، دادگستری، تعزیرات حکومتی،   شهرداری‌ها و سایر ادارات مرتبط همکاری لازم را با شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها به عمل آوردند.

این مسئول نظارت و بررسی دقیق بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز عرضه این فرآورده‌ها را از جمله وظایف مهم این اداره کل برشمرد و افزود: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی نهایت سعی خود را در راستای تحقق این مهم به کار می‌گیرد.

وی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند و یا در شهرستان‌های استان با شبکه دامپزشکی محل سکونت خود تماس گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار