رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه خسارات سیل در استان‌های مختلف کشور به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۱۸۳ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی با مشارکت مردم در مجموعه هلال احمر برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۷۵۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ 11 June 2019

 

 

علی‌اصغر پیوندی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با اشاره به اینکه استان قم در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان رتبه سوم کشور را در میان استان‌های مختلف به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: این جایگاه نشان نگاه حمایتی ویژه مردم قم نسبت به هم‌وطنان سیل‌زده است.
وی با بیان اینکه ما نتوانستیم از باران رحمت الهی به شیوه مطلوب استفاده کنیم، اضافه کرد: تلفات سیل بسیار کم بود و با توجه به گستردگی و پراکندگی آن آسیب جدی به مردم وارد نشد هر چند زیرساخت‌های استان‌های مازندران، ایلام، لرستان و خوزستان درگیر آسیب‌های جدی شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: این مجموعه با تمام امکانات و برنامه‌ریزی‌ها در کنار مردم سیل‌زده است و نجات جان انسان‌ها و کاهش مسدومیت را به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه مورد توجه قرار داده است؛ با ۲۸ هزار نفر نیروی عملیاتی ۶۸۰ هزار انسانی که آسیب جدی دیده بودند را از محل حادثه خارج کرده و توانستیم تلفات را به شیوه مطلوب کاهش دهیم.
وی از هزار ساعت پرواز هلیکوپترها و جا به‌جایی هزار تن اقلام امدادی توسط هلال احمر یاد کرد و گفت: ‌۶۰ هزار چادر، ۲۰۰ هزار پتو و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته را در میان مردم توزیع و تلاش کردیم تا با تامین ضروریات از افزایش آسیب‌ها جلوگیری کنیم.
پیوندی با بیان اینکه تیم درمان جمعیت هلال احمر مجوز امدادرسانی در سطح بین‌المللی را داراست، تصریح کرد: سیل خسارت‌های سنگینی را برای مردم و مسؤولان به دنبال داشته است اما همبستگی مردم و اتحاد نیروهای امدادی و مسلح موجب شد که دردهای مردم کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه خسارات سیل در استان‌های مختلف کشور به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، مطرح کرد: ۱۸۳ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی با مشارکت مردم برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شده است.
پیوندی از تلفات ۲۱ نفر در سیل شیراز یاد کرد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند ما نباید به حریم رودخانه تجاوز کنیم چراکه در این صورت باید منتظر باشیم که روزی رودخانه نیز به حریم منازل ما تجاوز کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: خسارات سیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار