کد خبر: ۷۵۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 18 June 2019
 

رسانه‌ها اعلام کردند، پکیر محمد مرسی در مقبره‌ای در شرق قاهره به خاک سپرده شد، در حالی که تلویزیون رسمی مصر به نقل از یک منبع پزشکی اعلام کرده است، محمد مرسی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این منبع پزشکی گفت، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری اسبق مصر در جریان جلسه محاکمه‌اش به طور غیرمنتظره دچار سکته قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد، مرسی توده خوش‌خیم داشت و به طور مداوم تحت مراقبت‌های پرشکی قرار داشت.

این مقام پزشکی افزود، هیچ قصوری در زمینه مداوای او صورت نگرفته و مرسی به طور منظم در داخل و خارج زندان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمان‌های لازم قرار داشت.

وی همچنین گفت، اداره زندان‌های مصر با تعدادی از بیمارستان‌ها برای مداوای مرسی همکاری داشت.

این در حالی است که همین منبع پزشکی پیش از این گفته بود، محمد مرسی در جلسه محاکمه دچار سنکوپ شده و در پی آن درگذشت.

در این راستا رسانه‌ها نیز اعلام کردند، پیکر مرسی در مقبره‌ای در شرق قاهره در میان تدابیر امنیتی شدید و با حضور خانواده و وکلایش به خاک سپرده شد.

به گزارش رسانه‌ها، پیکر مرسی ۶۷ ساله به بیمارستان منتقل شد و در آنجا تدابیر لازم برای خاکسپاری او صورت گرفت.

عبدالله مرسی، پسر محمد مرسی پیش از این به خبرگزاری رویترز گفته بود، مقامات مصری با درخواست خانواده مرسی برای دفن او در آرامگاه خانوادگی مخالفت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرده بود: خانواده محمد مرسی نمی‌دانند جسد مرسی کجاست و هیچ کس تماسی با ما نگرفته است. ما نمی‌دانیم او را غسل خواهند داد یا نماز میت بر او خواهند خواند یا نه؟

یک منبع نزدیک به خانواده مرسی نیز به خبرگزاری آناتولی گفته بود، مقامات مصر درخواست خانواده او برای دفن پیکرش در مقبره خانوادگی‌ در زادگاهش در استان الشرقیه در شمال کشور را نپذیرفتند و خانواده مرسی با مقامات مصر در حال مذاکره برای دفن جسد او در زادگاهش هستند.

اما محمد مرسی در جریان جلسه محاکمه‌ خود از قاضی اجازه خواست که صحبت کند. او برای چند دقیقه نیز صحبت کرد اما در میان صحبت‌هایش بیهوش شد و درگذشت.

مرسی در آخرین اظهاراتش گفت، حتی اگر مورد ظلم قرار بگیرد و به او ستم روا شود به کشورش پایبند است و هرگز اسرار کشورش را تا زمان مرگش فاش نمی‌کند.

به گفته عبدالمنعم عبد المقصود، وکیل مرسی که در جلسه دادگاه حضور داشت، او از پشت قفسه شیشه‌ای از روند محاکمه خود انتقاد کرد و گفت، تاکنون ندیده است، در دادگاه وکیل یا خبرنگار یا حتی وکیل تسخیری نباشند، هرگز اطلاعاتی درباره روند دفاع خود نداشته است.

مرسی افزود: من از دادگاه خواسته بودم جلسه محرمانه باشد اما دادگاه رد کرد به هر حال من اسرار کشورم را تا لحظه مرگم به دلیل حفظ امنیت و حاکمیت مصر فاش نخواهم کرد.

مرسی به عنوان اولین رئیس‌جمهوری مدنی که به صورت دموکراتیک انتخاب شده بود، در پرونده جاسوسی برای حماس تحت محاکمه قرار داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار