مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام با اشاره به ثبت رکورد 400 دیدار استاندار ایلام با مقامات عالی کشوری در طول 630 روز گذشته گفت: نتیجه این رایزنی های مستمر افزایش بودجه استان بویژه در سال 98 بوده است.
کد خبر: ۷۵۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 28 June 2019

به گزارش تابناک ایلام، آیت قیصربیگی در گفت و گویی اظهار داشت؛ بودجه ۹۸ استان نسبت به سال ۹۷ در مجموع حدود ۱۸/۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: رایزنی‌های استاندار ایلام به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان علی رغم مشکلات مالی در کشور باعث رشد معنادار بودجه ۹۸ نسبت به سال گذشته شده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام ادامه داد؛ استاندار ایلام در طول مدت ۶۳۰ روز حضور خود در استان بیش از ۴۰۰ دیدار با مدیران ارشد کشوری و لشکری داشته است و این رقم در نوع خود یک رکود قلمداد می‌شود.

قیصربیگی تاکید کرد؛ در این میان یک پای ثابت دیدارهای استاندار ایلام در سازمان برنامه بودجه و دیدار با رئیس و معاونین این سازمان در مرکز بوده است تا مادامی که وی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان عنوان می‌کند که تراکم این دیدارها به حدی بوده که امروز کارشناسان این سازمان را نیز می‌شناسد.

وی رشد ۲۰ درصدی اعتبارات هزینه‌ای و ۱۷ درصدی بودجه عمرانی استان نسبت به سال گذشته و همچنین سه برابر شدن بودجه اربعین را نمونه‌ای از نتایج مثبت و موفقیت آمیز این رایزنی‌ها عنوان کرد و گفت؛ پرواضح است که خروجی این رفت و آمدهای مسئولان استانی در مرکز و مسئولان کشوری در استان خیر و برکت برای استان در پی خواهد داشت که نمونه آن را امروز در رشد اعتبارات استان می‌بینیم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام در ادامه به جزئیات بودجه استان در سال ۹۸ پرداخت و گفت؛ کل اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۹۷ بالغ بر ۲,۲۱۷,۷۵۵ میلیون ریال بوده که سال ۹۸ این میزان به ۲,۶۶۱,۲۸۶ میلیون ریال رسیده که رشدی ۲۰ درصدی داشته است.

قیصربیگی کل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۹۷ را بالغ بر ۳,۴۲۷,۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان سال ۹۸ به ۴,۰۰۷,۱۸۸ میلیون ریال رسیده که رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به اعتبارات سه درصد نفت و گاز استان اشاره کرد و یادآور شد: ال ۹۷ این اعتبارات ۱,۰۰۴,۰۰۰ میلیون ریال اعلام شده است که این میزان سال ۹۸ به ۱,۱۷۱,۰۹۰ میلیون ریال رسیده و رشدی ۱۶/۶ درصدی داشته است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام اضافه کرد: در حالیکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی سال ۹۷ حدود ۷۷۰,۴۰۰ میلیون ریال بوده این میزان سال ۹۸ به ۸۷۸,۴۰۵ میلیون ریال می‌رسد و رشدی ۱۴ درصدی تجربه می‌کند.

قیصربیگی به اعتبارات موضوع ۲۷/ درصد مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ این اعتبارات بالغ بر ۱۴۷,۲۰۰ میلیون ریال بوده که این میزان درسال ۹۸ به ۲۳۷,۶۹۳ میلیون ریال رسیده تا رشدی ۶۱/۵ درصدی را نشان دهد.

وی سپس به اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور اشاره کرد و افزود: سال ۹۷ اعتبارات استانی در این شاخص بالغ بر ۱,۵۰۶,۰۰۰ میلیون ریال بوده که این میزان سال ۹۸ به ۱,۷۲۰,۰۰۰ میلیون ریال می‌رسد و رشدی ۱۴/۲ درصدی را تجربه می‌کند.

وی در پایان به رشد ۲۰ و ۱۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت؛ این در حالی است که میانگین رشد اعتبارات استانی استان‌های کشور در این شاخص‌ها نبست به سال ۹۷ به ترتیب ۱۸ و ۱۲ بوده است.

وی ادامه داد؛ در مجموع می‌توان چنین اظهار داشت که بودجه استان ایلام سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۸/۵ درصد رشد داشته است و این میزان نسبت به میانگین بودجه استانی استان‌ها رشد ۳/۵ درصدی را نشان می‌دهد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار