رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با اشاره به مسئولیت‌ها و فعالیت‌ها و گزارش عملکرد اتاق، افزود: در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی به ازای هر ۱۰۰ کارت بازرگانی یک کرسی برای ارائه پیشنهاد و ایجاد تعامل وجود دارد و از روند اجرایی امور کاملا به دور بوده و فقط نقش نظارتی دارد.
کد خبر: ۷۵۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ 29 June 2019

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان از فعالیت ۱۹ انجمن فعال در اتاق بازرگانی استان همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۰۰ نفر در قالب ۱۹ انجمن در اتاق عضو هستند که به زودی ۱۰ انجمن دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان علی اصغر زبردست در جمع خبرنگاران، با اشاره به مسئولیت‌ها و فعالیت‌ها و گزارش عملکرد اتاق، افزود: در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی به ازای هر ۱۰۰ کارت بازرگانی یک کرسی برای ارائه پیشنهاد و ایجاد تعامل وجود دارد و از روند اجرایی امور کاملا به دور بوده و فقط نقش نظارتی دارد.

وی در ادامه از صدور ۷۲۰ کارت بازرگانی و عضویت در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: استان همدان با دارا بودن سه اتاق فعال در همدان، ملایر و تویسرکان ۸ کرسی در اتاق ایران را به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان از کارت‌های مذکور به ۴۰۰ مورد صدور کارت بازرگانی و ۳۲۰ کارت صادرات اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه‌های تعیین شده و هدفگذاری در راستای روند صعودی اقتصاد در نظر داریم عضویت را تا پایان دوره به دو هزار نفر رسانده و به ۱۵ کرسی در اتاق ایران دست یابیم.

زبردست از برگزاری ۴۲۳ کارگاه و نشست آموزشی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی در استان خبر داد و گفت: در دوره گذشته ۱۶ هزار نفر در دوره‌های آموزشی خبره و ورزیده شده اند.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان در بخش دیگری ازسخنان خود بابیان اینکه ۹۰ درصد اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی عملی نشده است، گفت: دست‌های زیادی وجود دارد که اجازه نمی‌دهند مسائل برطرف شود.

وی با بیان اینکه دولت نباید همه مسائل اقتصادی کشور را به گردن تحریم بیندازد چرا که بخشی از مشکلات به بی تدبیری باز می‌گردد، گفت: در این شرایط دولت باید به توصیه‌ها توجه کند.

زبردست از تشکیل مرکز داوری اتاق بازرگانی استان همدان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۷۰ پرونده در مرکز داوری تشکیل و رسیدگی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با گلایه از مغفول ماندن اتاق بازرگانی استان از سوی فعالان اقتصادی عنوان کرد: تجار و بازرگانان استان هنوز یاد نگرفته اند که برای انجام کار‌های خود باید عضو تشکلی به منظور همفکری و پیشبرد اهداف اقتصادی خود باشند.

وی افزود: ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی، چند نرخی شدن ارز و نقل و انتقال پول معاملات صادراتی از مسائلی است که کمتر نظر اتاق بازرگانی در آن دخیل بوده و اکنون برای تجار و بازرگانان و مصرف کنندگان تبدیل به معظل شده و نیازمند همفکری است.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان گریزی هم به بودجه جاری اتاق زد و گفت: در دوره هفتم سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود بودجه جاری اتاق بوده ودر دوره هشتم بودجه اتاق استان به بیش از ۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

زبر دست اتاق بازرگانی را حلقه واسط بین بخش خصوصی و دولت خواند و گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ اتاق بازرگانی با فعالان اقتصادی در جریان بسیاری از مسائل و مشکلات بخش تولید، صادرات و خدمات قرار گرفته و این مباحث به صورت دسته بندی شده و بسته‌ای کامل از اوضاع و شرایط کشور می‌تواند برای تصمیم گیرندگان بسیار مفید باشد.

زبردست در پایان از اخذ مجوز برای تأسیس دانشگاه علمی کاربردی زیر نظر اتاق بازرگانی خبر داد و افزود: تا کنون ۱۴۰ دانش آموخته در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در استان همدان در حوزه فعالیت‌های بازرگانی و تجاری مراحل تحصیل خود را به اتمام رسانده اند.
 
اتاق بازرگانی حلقه واسط بین دولت و بخش خصوصی است/ بخشی از مشکلات اقتصادی در کشوربه بی تدبیری باز می‌گردد
 
اتاق بازرگانی حلقه واسط بین دولت و بخش خصوصی است/ بخشی از مشکلات اقتصادی در کشوربه بی تدبیری باز می‌گردد
 
 
اتاق بازرگانی حلقه واسط بین دولت و بخش خصوصی است/ بخشی از مشکلات اقتصادی در کشوربه بی تدبیری باز می‌گردد
 
اتاق بازرگانی حلقه واسط بین دولت و بخش خصوصی است/ بخشی از مشکلات اقتصادی در کشوربه بی تدبیری باز می‌گردد
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار