مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه ۵ هزار صندوق صدقات در معابر استان مرکزی نصب شد از جمع آوری ۸۰ میلیارد ریال از صندوق صدقات در استان مرکزی خبر داد
کد خبر: ۷۵۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 06 July 2019
۲۶میلیارد تومان کمک های مردمی به کمیته امداد استان مرکزی اعطا شد
تابناک مرکزی- قنبر موسی‌نژاد با اشاره به ضرورت توجه به فقرا اظهار داشت: ۶۰ درصد مخاطبان کمیته امداد در روستا‌ها و ۴۰ درصد آن‌ها در شهر قرار دارند، اما با این حال جمعیت موثر و فعال کمیته امداد در شهر است.

وی افزود: در بانک‌ها به افرادی که بالای هفتاد سال سن دارند وام داده نمی‌شود، اما در کمیته امداد استان مرکزی این محدودیت به دلیل‌های گوناگون برداشته شده است

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی طرحی تحت عنوان کارانگیزی دارد که این طرح بیشتر برای افرادی بوده که انتظار توانمند شدن از آن‌ها نمی‌رود، ولی کمیته امداد در آن‌ها انگیزه ایجاد کرده تا مشغول کار شوند، اما در این طرح انتظار مستقل شدن از فرد نیازمند نمی‌رود.

موسی‌نژاد بیان کرد: طبق فتوای مقام معظم رهبری، اولی‌ترین مکان برای تمرکز صدقات مردم کمیته امداد است، همچنین کمیته امداد مالکیت معنوی دریافت صدقات را دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در استان مرکزی حدود ۱۳۶ هزار صندوق صدقات در منازل مردم وجود دارد که به صورت ماهیانه یاچند ماه یکبار به روش‌های مختلف توسط مسئولین امور خیرین کمیته امداد تخلیه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: در استان مرکزی نزدیک به ۵ هزار صندوق صدقات در معابر موجود است که وجوهات موجود در داخل آن به صورت ماهیانه جمع آوری می‌شود و براساس احکام شرعی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

موسی‌نژاد اضافه کرد: در کمیته امداد حضرت امام حتی یک ریال از وجوهات شرعی مردم صرف کار تشکیلاتی و هزینه‌های جاری سازمان نمی‌شود و همه آن‌ها به نیازمندان اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام (ره) دستگاهی بوده که زیر نظر رهبری است و موسسه مفید راهبر به عنوان حسابرس قانونی کمیته امداد که زیر نظر دفتر رهبری است به صورت سالیانه اسناد مالی کمیته امداد استان‌ها را بررسی می‌کند که باید به تایید آن‌ها برسد علاوه بر این دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی در حال نظارت روی چگونگی روند استفاده از وجوهات مردمی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی افزود: حتی صدقات مردم از شهری به شهر دیگر نیز منتقل نمی‌شود و به نیازمندان همان شهر انتقال داده می‌شود، در بحث زکات نیز همین منوال دنبال می‌شود.

موسی‌نژاد اضافه کرد: نزدیک به ۸۰ میلیارد ریال وجوهات مردم در صندوق‌های صدقات در استان مرکزی بوده که بین نیازمندان تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: در دو ماه نخست امسال ۱۳ درصد رشد صدقات در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است، صدقات را بر اساس تصمیمات گرفته شده در کمیته امداد و بعد از تایید نمایندگان رهبری صرف چند خدمت شامل درمان نیازمندان و ایتام، احداث مسکن برای ایتام و نیازمندان، جهیزیه، هزینه تحصیل و موارد فرهنگی و درصدی نیز صرف ابن سبیل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: ایتام و بیماران نیازمند دو گروهی هستند که بیشترین خدمات را از ما دریافت می‌کنند، بنابراین وجوهات مردم صرف آن چیزی می‌شود که نیت آن‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار