رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت هیچ ارتباطی با صادرات آن ندارد خواستار برقراری مجدد صادرات دام زنده شد.
کد خبر: ۷۶۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 10 July 2019

افزایش قیمت گوشت هیچ ارتباطی با صادرات آن نداردبه گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از اتاق بازرگانی کرمانشاه؛ رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت هیچ ارتباطی با صادرات آن ندارد خواستار برقراری مجدد صادرات دام زنده شد.

حیدر ریزه وندی با اشاره به ممنوعیت صادرات دام زنده که از حدود سال ۹۵ تا کنون اعمال شده، افزود: این ممنوعیت مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین این مشکلات از دست رفتن بازار‌های هدف در کشور‌های مقصد صادراتی است که برای به دست آوردن برخی از این بازار‌ها چند دهه تلاش کردیم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه با بیان اینکه کویت، قطر، بحرین، امارات و برخی دیگر از کشور‌ها خصوصا کشور‌های حاشیه خلیج فارس مقصد اصلی صادرات دام زنده از استان کرمانشاه بودند، یادآوری کرد: با ممنوعیت صادرات امکان از دست رفتن این بازار‌ها وجود دارد و این در حالی است که سلیقه و علاقه این بازار‌ها بیشتر به سمت گوشت دامی بود که ما برای آن‌ها صادر می‌کردیم.

وی پیامد دیگر جلوگیری از صادرات دام زنده را بر هم خوردن چرخه رونق اقتصادی حوزه دامپروری دانست و اضافه کرد: در گذشته که صادرات دام زنده رونق داشت اشتغالزایی زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه داشتیم که اکنون بخشی از این اشتغال از دست رفته است.

ریزه وندی گفت: به علاوه در گذشته که صادرات رونق داشت صنعت دامپروری هم پویایی بیشتری داشت و گوسفندان دامداران با کمترین مشکل خریداری می‌شد.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی ممانعت از صادرات دام زنده جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در داخل کشور عنوان شده، خاطرنشان کرد: صادرات گوشت هیچ ارتباطی با افزایش قیمت آن در داخل کشور ندارد.

به گفته ریزه وندی گوشتی که به خارج از کشور صادر می‌شود با گوشت مصرفی داخل کشور خصوصا از نظر وزنی متفاوت است.

وی یادآور شد: به علاوه بسیاری از کالا‌های دیگر هم در کشور گران شده که صادر هم نمی‌شوند و از همین رو نمی‌توان افزایش قیمت‌ها را به صادرات نسبت داد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه خواستار پیگیری مسئولین مربوطه برای رفع ممانعت از صادرات دام زنده و راه‌اندازی مجدد آن شد تا مشکلات فعالان این بخش مرتفع شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
اين بابا مگر اقتصاد خوانده كه اينجور در مورد مولفه هاي اقتصادي نظير عرضه و تقاضا و صادرات نظر ميده؟متاسفم كه در اين كشور هر كسي دنبال منافع شخصي و صنفي است و به فكر مردم نيست....گام بعدي ازاد سازي كامل صادرات دام زنده قيمت گوشت را به دويست هزار تومان خواهد رساند...علي بركه الله به کام سرمايه داران و فقير تر شدن سفره مردم ايران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار