معاون وزیر صنعت:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به وجود ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد در کشور گفت: هدف‌گذاری برای بازگشت ۲ هزار واحد تولیدی به چرخه اقتصادی کشور تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 14 July 2019

۲۰۰۰ واحد تولیدی به چرخه اقتصاد کشور بازمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محسن صالحی نیا پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از صنعتگران استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 44 هزار واحد تولیدی در 850 شهرک و ناحیه صنعتی کشور مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به وجود سامانه برخط که در آن نحوه فعالیت واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور را ثبت می‌شود افزود: 21 درصد از فعالیت 44 هزار واحد تولیدی در کشور یعنی چیزی حدود 10 هزار واحد راکد است که یا از حیظ انتفاع ساقط‌شده‌اند و یا قابل‌برگشت به چرخه تولید هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور مشکل این واحد‌های تولیدی را تأمین نقدینگی، به‌روز نبودن دانش فنی، بدهی به دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس مشکلات تعیین‌شده تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ می‌شود تا این واحدهای برگشت‌پذیر دوباره احیا و به چرخه اقتصادی بازگردند.

صالحی نیا ادامه داد: هدف‌گذاری شده تا امسال 2 هزار واحد تولیدی به چرخه اقتصادی کشور بازگشته و احیا شود.

وی با اشاره به تبصره 18 قانون بودجه گفت: از ابتدای امسال ارائه تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی برای نوسازی، سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌ها در نظر گرفته‌شده ‌که این مبلغ از سوی بانک‌ها به‌صورت ترکیبی از منابع ریالی صندوق توسعه ملی، سپرده‌گذاری و منابع داخلی بانک‌ها پرداخت می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تعیین سیاست‌های محوری در توسعه صادرات با 15 کشور هدف خبر داد و اظهار داشت: وزارت صمت برنامه‌های مفصلی را برای تأمین نقدینگی مناسب و برداشتن محدودیت‌ها تدوین کرده ‌و از این فرصت قطعاً برای تأمین نیازمندی‌ها در بخش‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

صالحی نیا بیان داشت: صادرات انجام‌شده از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود هشت درصد افزایش داشته ‌و این در حالی است که واردات در کشور به میزان چهار تا پنج درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به‌پیش بینی انجام هفت برنامه اصلی وزارت صمت در سالی که به نام رونق تولید نام‌گرفته است گفت: یکی از این اهداف و برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفتن نهضت ساخت داخل در بخش‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید
166 واحد تولیدی راکد اردبیل به چرخه فعالیت باز می‌گردند

798 واحد تولیدی استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

توقیف 24 دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک واحد تولیدی در استان گلستان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه توانمندی‌های تولید داخل در نمایشگاه بین‌المللی تهران در هفته جاری از صنعتگران استان سمنان دعوت کرد در این نمایشگاه برای تعامل و گفت‌وگو و بیان نیازمندی‌های خود حضور یابند.

صالحی نیا با تأکید بر ادامه روند رفع مشکلات واحد‌های تولیدی در کشور گفت: کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌های سراسر کشور به ریاست استانداران فعال هستند و سمنان در این بین یکی از استان‌های پیشتاز و پیشگام است که جلسات خوبی در رفع مشکل واحد‌های تولیدی این استان تاکنون و تصمیم‌گیری بر اساس آن انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی 40 درصد به بالا از طریق معرفی کارگروه‌های رفع موانع تولید به بانک‌های عامل ارائه می‌شود افزود: هدف این کارگروه‌ها آسان‌سازی شرایط واحدها برای اخذ تسهیلات موردنیازشان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار