سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال، ۲۹۹ هزار و ۳۷۶ ولادت رخ داده است گفت: کمترین میزان ولادت مربوط به۵ استان گیلان ۱۰.۵ درصد، مازندران ۱۱.۹ درصد و البرز ۱۲.۷ درصد است.
کد خبر: ۷۶۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 16 July 2019

تابناک / سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگویی با اشاره به آمار ولادت در سه ماه اول سال ۹۸ اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، ۲۹۹ هزار و ۳۷۶ ولادت رخ داده است که ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ مورد پسر و ۱۴۴ هزار و ۴۸۳ مورد دختر بودند.

وی با بیان اینکه میزان عمومی ولادت در کشور ۱۷.۱ به ازای هر هزار نفر جمعیت بوده است، گفت: ۵ استان سیستان بلوچستان ۳۲.۷، خوزستان ۲۳.۳ درصد، خراسان رضوی ۲۰.۸ درصد، هرمزگان ۲۰.۷ درصد و خراسان جنوبی ۲۰.۷ درصد دارای بالاترین میزان ولادت بودند.

ابوترابی بیان کرد: همچنین کمترین میزان ولادت مربوط به ۵ استان گیلان ۱۰.۵ درصد، مازندران ۱۱.۹ درصد، البرز ۱۲.۷ درصد، مرکزی ۱۳.۱ درصد و سمنان ۱۳.۵ درصد بود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: میانگین سن پدر و مادر در زمان به دنیا آمدن اولین فرزند در سه ماهه اول امسال به ترتیب ۳۳.۷ و ۲۹ سال بوده است.

وی با اشاره به آمار فوتی‌های ثبت شده در سه ماه اول سال ۹۸، گفت: در این مدت ۹۱ هزار و ۴۰۶ مورد فوت ثبت شده است که ۵۱ هزار و ۸۶۳ مورد آن مردان و ۳۳ هزار و ۵۴۳ مورد زنان بوده اند.

ابوترابی با اشاره به علل اصلی مرگ و میر در این مدت گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی ۳۸ درصد، سرطان و تومور ۱۲.۱ درصد و بیماری‌های دستگاه‌های تنفسی ۹.۵ درصد از جمله دلایل اصلی مرگ و میرهای ثبت شده بوده است.

برچسب ها: زاد و ولد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار