محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در اطلاعیه وزارت کشور در خصوص انتخابات شورایاری ها، این موضوع قانونی دانسته شده است.
کد خبر: ۷۶۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 20 July 2019

به گزارش تابناک تهران، وی روز شنبه در آئین افتتاحیه پروژه‌های منطقه ۲ افزود: این انتخابات ۴ مرداد ماه در ۳۵۲ محله با یکهزار و ۷۰۴ صندوق برگزار می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای انتخابات شورایاری‌ها از دیروز به مدت یک هفته آغاز شده اظهارداشت: در ساختار نظام جمهوری اسلامی انتخابات شورا و انجمن‌های محلی که عنوان شورایار دارد با هم ساختار نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند و اگر نقصی در این زمینه وجود داشته باشد نمی‌توانند عملکرد خود را به خوبی انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: در فرایند ثبت نام تنها رد صلاحیت یک درصدی آن هم به دلیل کمبود مدارک افراد وجود داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر برگزاری با متانت انتخابات شورایاری‌ها ابراز امیدواری کرد که انتخابات مؤثری داشته باشیم.

به گزارش تابناک تهران باوجود شروع مراحل اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها، چندی پیش رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای به سران قوا و نیز وزارت کشور این انتخابات را غیرقانونی دانسته و خواستار جلوگیری از برگزاری آن شده بود که شهردار تهران در واکنش به وی اعلام کرده این انتخابات مصوبه دولت است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به افتتاح خط ۶ مترو، بوستان عبقری و فضای میدان هفت تیر گفت: این اقدامات از حرکت‌های مثبت است که هرچند از نظر هزینه کم است اما اهمیت ویژه دارد.

هاشمی تاکید کرد: باید در همه مناطق نسبت به پروژه‌های کوچک اینچنینی اهتمام بیشتری داشته باشیم زیرا اثربخشی زیادی دارد البته اهمیت پروژه‌های فرامنطقه ای که معضلات را زیربنایی حل می‌کند نیز باید در نظر گرفته شود.
وی در ادامه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی تصریح کرد: باید به حرکت انگلیسی‌ها و توقیف نفت کش ایرانی پاسخ قانونی داده می شدکه باید به حرکت اخیر سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی دست مریزاد بگوییم که دزدی دریایی را با اقدام قانونی پاسخ داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار