استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: روزانه ۶ تا هفت ساعت از کار بازسازی منازل آسیب دیده ناشی از سیل در خوزستان را به دلیل شدت گرما از دست می دهیم.
کد خبر: ۷۶۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 22 July 2019

غلامرضا شریعتی در پاسخ به این سوال که دلیل کندی کار در بازسازی منازل احداثی و تعمیری در مناطق سیل زده چیست، افزود: بتن ریزی منازل سیل زده یکی از مهمتری مراحل کار در بازسازی است که لازم است در دمای ۳۲ درجه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت استاندارد ساخت و ساز یکی از ویژگی های اصلی در امر بازسازی است، گفت: کار دقیق و استاندارد به کار سریع غیر دقیق ترجیح دارد و لذا به همین دلیل فعالیت ها در بخش بتن ریزی در دمای زیر ۳۲ درجه انجام می شود.

 اتمام عملیات بازسازی تا پایان امسال

رییس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با تاکید بر اینکه بر وعده اتمام عملیات بازسازی تا پایان امسال پایبند هستیم، خاطرنشان کرد: در ساعاتی از شبانه روز که دمای هوا مناسب باشد روند ساخت و سازها با جدیت ادامه پیدا می کند.

استاندار خوزستان پیش بینی کرد: انتظار داریم که عملیات بازسازی منازل از شهریور که دمای هوا در خوزستان رو به کاهش است، با سرعت بیشتری همراه باشد.

 آغاز احداث ۲ هزار واحد مسکونی و پنج هزار واحد تعمیراتی

شریعتی همچنین با بیان اینکه تا کنون احداث ۲ هزار خانه در مناطق سیل زده آغاز شده، افزود: علاوه بر این کار بازسازی بیش از پنج هزار واحد مسکونی در حال انجام است.

وی با اشاره به مصوبات دولت در حوزه خسارت های مسکونی مناطق سیل زده، یادآورشد: دولت علاوه بر کمک معییشتی و بدون عوض، ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه به سیل زدگان پرداخت کرده و یا در حال پرداخت است.

شریعتی ادامه داد: دولت برای خانه های احداثی ۱۰۰ میلیون ریال کمک بدون عوض و در روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.

رییس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به اینکه در جریان بازسازی بنیاد مستضعفان به منازل آسیب دیده سیمان رایگان می دهد، ادامه داد: همچنین وزارت نفت فلزات، آهن آلات و میلگرد مورد نیاز را برای منازل تقبل کرده و در اختیار مردم قرار می دهد.

وی با بیان اینکه تعهدات وزارت نفت در زمینه بازسازی مربوط به مناطق نقت خیز است، گفت: اما برای رعایت عدالت در دیگر مناطق، از ظرفیت خیرین برای تامین آهن آلات مورد نیاز استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، در برآوردهای صورت گرفته استان خوزستان در جریان سیل فروردین امسال در بخش‌های مردمی و زیربنایی دچار ۱۵۳ هزار میلیارد ریال خسارت شد که بخش عمده‌ای از آن (بالغ بر ۷۷ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال) مربوط به بخش کشاورزی است.

طغیان رودخانه‌های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران فروردین ۹۸ در خوزستان و بالا دست، باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار