بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی چون «پای وزرای دولت سابق در زمین‌خواری حیران!» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰ 14 August 2015

توصیه جالب یک نماینده به احمدی نژاد

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس می گوید: توصیه من به رئیس دولت نهم و دهم و اطرافیانش این است که به جای شکایت از دیگران، از مردم عذر خواهی کنند.غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي در گفتگو با خبرآنلاين در خصوص شكايت سريالي مقامات دولت دهم از برخي دولتمرادن حسن روحاني خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد كه اين شكايت ها آخرين حركت براي گم كردن اصل موضوع و رد گم كني باشد از اين رو توصيه من به دولت هاي نهم و دهم، عذرخواهي از مردم است.وي افزود: اينكه بگوييم دولت هاي نهم و دهم اصلا خدمتي نكرده اند، اين طور نيست بلكه خدماتي را انجام داده اند اما در قبال اين خدمات، به دليل غرور كاذبي كه به آن ها دست داد، مرتكب اشتباهات فراواني نيز شدند و اعتماد بي حدّ و حصر به اطرافيان منتج به اين شد كه بعضي از اطرافيان رئيس جمهور دچار تخلفاتي شدند كه بايد با اين تخلفات در دستگاه قضايي و مطابق با قانون رسيدگي شود.نماينده مردم رشت در خانه ملت تصريح كرد: رئيس جمهور سابق نبايد اين قدر گارد بگيرد و از اقدامات اشتباه اطرافيانش حمايت كند بلكه بايد عذرخواهي و سكوت اختيار كند.جعفرزاده تصريح كرد:از مسئولان و مقامات دولت جديد هم انتظار داريم كه فضاي كشور را ملتهب نكنند و به جاي رسانه اي كردن موارد شكايت،مستندات خود را به قوه قضائيه ارائه دهند.اين نماينده مجلس نهم خاطرنشان كرد: مسئولان دولت دهم به دليل اينكه از تخريب چهره خود جلوگيري كنند، تنها راه را اين ديده اند كه فعلا شكايت كنند و به جامعه وانمود كنند كه تقصيري ندارند اما اين كارمعنايي ندارد بلكه قوه قضائيه بايد نظر راجع به اين پرونده ها نظر خود را اعلام كند و همه بايد تسليم قانون باشيم.

۴ مدل پیشنهادی برای تشکیل کمیسیون برجام

فراکسیون اصولگرایان مجلس کمیته ای را برای رایزنی با فراکسیون رهروان جهت تفاهم برای ارائه فهرستی مشترک از نامزدهای دو فراکسیون برای عضویت در کمیسیون ویژه، تشکیل داد.این کمیته شامل علیرضا زاکانی، علی اصغر زارعی، مهرداد بذرپاش، مرتضی حسینی و محمود نبویان است.شورای مرکزی فراکسیون رهروان هم در جلسه اخیر خود که با حضور لاریجانی رئیس مجلس تشکیل شده بود بر لزوم رایزنی با فراکسیون اصولگرایان جهت تشکیل کمیسیون ویژه تاکید کرده بود.روز دوشنبه(۱۹ مرداد) کمیته منتخب فراکسیون اصولگرایان جلسه ای با حسین سبحانی نیا، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس و عضو فراکسیون رهروان برای رایزنی در خصوص فهرست مشترک کمیسیون ویژه برگزار کرد.حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این جلسه گفت: در این جلسه مدل ها مختلف وحدت برای تعیین ترکیب فهرست مشترک دو فراکسیون اصولگرای مجلس جهت تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام مورد بررسی قرار گرفت.نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در تشریح این مدل ها گفت: یکی از پیشنهادات این بود که ترکیب کمیسیون ویژه شامل روسای ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس شود.عضو فراکسیون رهروان گفت: در مدل دیگری دوستان پیشنهاد دادند ترکیب کمیسیون ویژه شامل ۶ عضو از فراکسیون اصولگرایان، ۸ عضو از فراکسیون رهروان و ۱ عضو از فراکسیون اقلیت اصلاح طلبان شود.وی ادامه داد: مدل دیگری نیز ۵ عضو از فراکسیون اصولگرایان، ۸ عضو فراکسیون رهروان و ۲ عضو اقلیت اصلاح طلب را پیشنهاد می داد. که این مدل مورد اقبال برخی نمایندگان واقع نشد.سبحانی نیا اظهار داشت: مدل دیگری که بیشتر مورد توافق دو فراکسیون قرار گرفت این بود که ۵ عضو از فراکسیون اصولگرایان، ۵ عضو از فراکسیون رهروان و ۵ عضو نیز نمایندگانی که مورد توافق دو فراکسیون هستند، ترکیب اعضای کمیسیون ویژه را تشکیل دهند.به گزارش مهر شنیده ها حاکی از آن است که در جلسه اخیر دو فراکسیون در مورد افرادی مانند علاءالدین بروجردی، علی اصغر زارعی، کاظم جلالی و محمدعلی پور مختار به عنوان گزینه های مورد تفاهم دو فراکسیون توافق نسبی صورت گرفته است.

آیا سپاه پاسداران به دنبال بمب اتم است؟!!

اخیرا "جان کری" که درباره توان هسته‌ای ایران صحبت‌هایی مطرح کرده و مدعی شده سپاه پاسداران به دنبال بمب اتم است!! . "رویترز" مطرح کرده که قرار است تحریم شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لغو شود. سوال اینجاست اگر حرکت مثبت از سوی جمهوری اسلامی ایران دیده نشده پس چرا باتوجه به اظهارات رویترز ؛ غرب و در رأس آن ایالات متحده آمریکا تصمیم دارد تا تحریم شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران را لغو کند؟رویترز گزارش داد قرار است با لغو تحریم‌ها علیه ایران، درهای بازار تجارت جهانی به روی ده‌ها شرکت وابسته به سپاه پاسداران گشوده شود. بنابر گزارش رویترز، این اتفاق برای اقتصاد ایران بسیار مفید است؛ اگرچه زمان‌بر و پیچیده خواهد بود. در این گزارش ادعا شده است لغو تحریم‌های تعدادی از شرکت‌های وابسته به سپاه مانند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به دلیل نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های ایران در خاورمیانه 8 سال طول خواهد کشید. پس از این مدت نیز تحریم‌های اتحادیه اروپا لغو خواهد شد؛ اما تحریم‌های آمریکا به قوت خود باقی خواهد ماند.در این گزارش همچنین آمده است در مجموع 90 شرکت، مقام کنونی و سابق سپاه و خود سپاه پاسداران از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل خارج خواهند شد. به ادعای رویترز، تنها تعداد انگشت‌ شماری از این شرکت‌ها به محض عملی شدن توافق از لیست تحریم‌ها خارج می‌شوند و سایرین مانند بانک صادرات ایران باید 8 سال انتظار بکشند. پس از این زمان نیز تحریم‌های اتحادیه اروپا لغو می‌شود؛ اما تحریم‌های آمریکا پابرجا خواهد ماند. براساس فتوای "حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای" فرماندهی معظم کل قوا "بمب اتم حرام است" و لذا ارگان‌های تابعه از رهبر معظم انقلاب پیرو دستورات معظم له هستند و لذا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان عضوی از اعضای ستاد کل نیروهای مسلح تابع فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا است.

چرا ادعای کری دروغ بزرگ است؟

سپاه پاسداران براساس قانون اساسی توان نظامی متعارف و اصولی خود را افزایش داده و این موضوع هیچگاه مرتبط با بمب اتم نبوده است. هیچکدام از موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران براساس گفته حجت‌الاسلام و المسلمین "دکتر حسن روحانی"، "محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه و "عباس عراقچی" معاون وزیرخارجه با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده و ادعای کری خلاف واقع و دروغ بزرگ است.

تخمین زمانی بازطراحی اراک توسط یک عضو ارشد مذاکره کننده

پژمان رحیمیان در گفتگو با روزنامه خراسان گفت، مصرف راکتور اراک قبلي حدود 90 تن بود که سالي 10تن نياز به تجديد داشت اما در طرح جديد چون قلب راکتور کوچک تر مي شود تخمين زده مي شود حجم 60 تا 70 تن نياز داريم . در مذاکرات تاکيد کرديم که تا قبل از راه اندازي راکتور اراک مدرن شده بايد حداقل دو برابرنياز آب سنگين اراک جديد را به عنوان ذخيره داشته باشيم (پاراگراف 14). چرا 2 برابر؟ به خاطر اين که ممکن است در راه اندازي اوليه هر راکتوري مشکل فني پيش آيد مثل نشت مواد راديو اکتيو و مجبور شويم کل آب را تخليه کنيم پس بايد حداقل دو برابر راکتور اراک مدرن شده ذخيره داشته باشيم. وی در پاسخ به این سئوال که اين بازطراحي چقدر زمان مي برد گفت،تخمين زماني ما 5 تا 6 سال است ولي اين زمان را در تلاشيم که هر چقدر مي توانيم کم کنيم .

شرط صالحی برای ورود به مذاکرات هسته ای

علی اکبر صالحی با نشریه ساینس مگزین مصاحبه کرد. وی در پاسخ به این سئوال که شما چگونه به مذاکرات وارد شدید گفت، حدود یک سال و نیم بود که داشتند مذاکره می کردند اما نمی توانستند جلو بروند. فوریه ، مقامات مافوقم مرا احضار کردند. یکی از آنها به من گفت خوب، علی ، تو باید به مذاکرات بپیوندی. من به او گفتم شوخی می کنی. من چه کار می توانم بکنم. ظریف حداکثر تلاش خود را کرده است. من دیگر چه کار می توانم بکنم. خلاصه بحثی طولانی میان ما بود. من گفتم خوب، از نظر سیاسی اگر من اکنون به مذاکرات بپیوندم و اگر شکست بخوریم، در آن صورت همه مسئولیت این شکست روی دوش من می افتد.اما مسئولان مافوق من اصرار داشتند که من بروم. من گفتم ، بسیار خوب ، من می روم. اما به این شرط که همتای آمریکایی من نیز به این مذاکرات بپیوندد. آنها به من گفتند همتای تو کیست. من گفتم وزیر انرژی آمریکاست. و این اولین باری بود که آنها اسم این وزارتخانه را می شنیدند. گفتم اگر او بیاید من هم خواهم رفت. اگر او نیاید ، من هم نمی روم. طرف ما با وندی شرمن تماس گرفتند و به او گفتند که قصد دارند مرا با خودشان به مذاکرات بیاورند. اما به این شرط که وزیر انرژی آنها نیز وارد این مذاکرات شود. پس از چند ساعت ، شرمن پاسخ داد و گفت که ما از این موضوع استقبال می کنیم و مونیز را با خودمان می آوریم. وقتی این خبر را شنیدم که او نیز می آید، گفتم خوب من هم می روم. سخنگوی وزارت انرژی آمریکا این حرفهای صالحی را تایید کرده است.

حضور بازیگر زن ایرانی در سوپرکاپ اروپا!

مهراوه شریفی نیا با انتشار عکسی در اینستاگرام خود نوشت: «در سال هاى نوجوانى بزرگترين آرزوى من ديدن دربى در ورزشگاه آزادى بودديشب تا قبل از تصميم همگانى براى حضور در ورزشگاه فكر مى كردم ديگه استاديوم رفتن برام جذاب نيست.ولى اشتباه مى كردم. ديشب براى اولين بار فوتبال رو در ورزشگاه ديدم و يكى از بهترين شب هاى عمرم رو سپرى كردم.البته اگه بازى رئال مادريد يا منچستر يا يكى از تيم هاي ايتاليايي بود خيلي بيشتر مى چسبيدحداقل طرفدارشون بودم.جاى تك تك زنان و دخترانى كه مثل من روياى حضور در ورزشگاه رو داشتن و دارن خالى.دم پوريا پورسرخ هم گرم كه همه ى بچه هاى گروه فيلمبردارى سريال "كيميا" رو براى حضور در ورزشگاه ترغيب كرد و گفت از اين شانسا خيلي كم پيش مياد.خودش هم از بهترين لحظه ى ديشب فيلم گرفت و در صفحه اش منتشر كرد.

پای وزرای دولت سابق در زمین‌خواری حیران!

صفر نعیمی نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی به آفتاب‌یزد می‌گوید: عمده زمین خواری‌ها در گردنه حیران از زمان یکی از نمایندگان مجلس شروع شده است و پس از آن پای مدیران دولتی سابق (نهم و دهم) توسط این نماینده به گردنه حیران رسیده است ودر واقع وی عامل ورود مقامات دولتی سابق به بحث زمین‌خواری در این ناحیه بوده است.وی ادعا می‌کند: نماینده مذکور، خود زمین‌های بسیاری را در این منطقه غصب کرده است در حالیکه باید گفت، قبل از این دوره، این منطقه بکر و دست نخورده بود و همه فکر می‌کردند که زمین‌های حیران متعلق به منابع طبیعی است اما با حضور این نماینده سابق، این طلسم شکسته شد و با هماهنگی هایی که با سازمان منابع طبیعی وقت صورت گرفت، از آن زمان بود که هر مسئولی که دلش خواست در آن منطقه ویلاسازی کرد.نایب رییس کمیته امنیت ملی مدعی شد: مدیران دولتی که در جریان گردنه حیران نقش دارند مربوط به مدیران دولتی نهم و دهم بودند.نعیمی سپس با بیان اینکه در این جریان حتی پای مدیران کل و وزرای دولت سابق هم در گردنه حیران باز شد اعلام می‌کند برخی از این وزرا در این مکان ویلا دارند.سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت درباره اینکه چگونه سرانجام به چنین زمین خواری‌هایی واکنش نشان داده شد پاسخ می‌دهد: در همان دورانی که زمین‌خواری‌ها شروع شد، روزنامه‌ها تیتر زدند که "حیران حیاط خلوت مسئولان" و از آن هنگام، بحث پیگیری این تخلفات کلید خورد.

مرگ‌مشکوک محافظ شاه‌سعودی درمراکش

یکی از محافظان ویژه "سلمان بن عبدالعزیز،" پادشاه عربستان، صبح روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های ویژه شهر طنجه در شمال کشور مراکش جان باخت.منابع خبری مراکشی انتقال وی به بیمارستان را بر اثر خستگی شدید اعلام کردند در صورتی که کادر پزشکی دلیل مرگ وی را سکته قلبی ناگهانی اعلام کرد.وی پس از سفر بحث برانگیز سلمان عبدالعزیز به فرانسه، در کشور مراکش مرخصی خود را می‌گذراند .برخی رسانه‌ها وی را رئیس محافظان شخصی پادشاه سعودی معرفی کردند؛ اما برخی دیگر این مطلب را تکذیب و تنها او را یک افسر امنیتی توصیف کردند.این در حالی است که تا کنون هیچ یک از مسئولان اظهار نظر رسمی درباره مرگ این افسر سعودی نکرده‌اند.

بیکاری ۱۵۰۰کارگر از معادن گل گهر سیرجان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا یک مقام آگاه درباره بیکار شدن ۳ ماهه کارگران معدن ۲ و ۴ گل گهر سیرجان گفت : با پایان یافتن مهلت قرار داد پیمانکار معدن این افراد بیکار شده اند .وی در ادامه افزود : شرکت ایمیدرو به علت اتمام قرار داد خود با پیمانکارش حدود ۱۵۰۰ کارگر را بیکار نمود این افراد به مدت ۳ ماه است که در بلا تکلیفی به سر می برند .این مقام مسئول در خصوص پیمانکار جدید افزود : پیمانکار جدید هنوز فعالیت خودر ا آغاز نکرده و در حال نقشه برداری و نیاز سنجی برای نیروهای کارگر خود است لذا امکان دوباره به خدمت گرفتن این نیروهای بیکار شده بسیار کم می باشد.وی در ادامه خاطر نشان کرد : امید به کار این کارگران بعد از سه ماهه با ورود پیمانکار جدید بسیار افت کرده است لذا نیازمند توجه مسئولین امر می باشند.گفتنی است اتمام قرار داد زود هنگام به علت اختلاس ۸۰ میلیارد ریالی پیمانکار می باشد که مدیر عامل شرکت ایمیدرو به علت اختلاف بین فاکتورهای ارائه شده و هزینه خرج شده متوجه موضوع گردیده است.

همسریابی در خیابان های همدان!

آگهی های همسریابی در خیابان این روزها به شدت رواج یافته است و رو به گسترش است.یکی از این آگهی ها مربوط به شهر همدان است که در خیابان های این شهرستان نصب شده است

دیدار انتخاباتی اصلاح طلبان با شورای نگهبان

حجت‌الاسلام محسن رهامي كه به همراه اعضاي انجمن مدرسين دانشگاه با آيت‌الله محمد يزدي و آيت‌الله مومن از فقهاي شوراي نگهبان ديدار كرده بود، گزارشي از سفرهاي خود به استان‌هاي مختلف كشور و انتظارات مردم و مشكلات استان‌ها ارايه كرد و با بيان اينكه در اين ديدارها درباره لزوم حضور همه سلايق سياسي و اجتماعي در مجلس شوراي اسلامي و خبرگان تاكيد شد، خاطرنشان كرد: ما مطرح كرديم بايد افرادي پاكدست و سالم و متخصص به مجلس راه يابند تا مجلس دهم نمادي از اجماع ملي و حضور همه سلايق باشد. ما همچنين تاكيد كرديم رهبر انقلاب متعلق به همه جريان‌ها و سلايق مختلف كشور است. بنابراين مجلس خبرگان هم بايد متشكل از اقشار و جريان‌هاي سياسي و اجتماعي مختلف باشد تا همه احساس كنند كه درمجلس خبرگان نماينده دارند. رهامي در ادامه افزود: ما راه‌هاي رسيدن به اجماع و وفاق ملي را به حضور آيت‌الله يزدي و مومن رسانديم و تلاش ما اين است كه با توجه به بحران‌هاي منطقه‌اي همه مردم را به پاي صندوق‌هاي راي دعوت كرده و اين باور را در ميان مردم ايجاد كنيم كه تنها راه رسيدن به اهداف صندوق‌هاي راي است. دبير كل انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه در اين ديدار از مشكلات پيش آمده پس از انتخابات سال 88 سخن گفت و اعلام كرد كه ما همان‌گونه كه با گفت‌وگو توانستيم مشكلات خود را با دنيا حل كنيم بايد با گفت‌وگو نيز مشكلات پيش آمده از سال 88 را حل كنيم. وي گفت: ‌ما در اين ديدار تاكيد كرديم اصراري نداريم كه مجلس بعدي در اختيار اصلاحات باشد بلكه تلاش‌‌مان اين است كه مجلسي با حضور متخصصان حوزه‌هاي مختلف تشكيل شود. وي در خصوص مواضع آيت‌الله يزدي و مومن نيز خاطرنشان كرد: هر دوي اين بزرگان از اين ديدار استقبال كرده و بر همكاري حوزه و دانشگاه براي حل مشكلات جامعه تاكيد كردند. آيت‌الله يزدي هم تاكيد كردند كه در خصوص تاييد صلاحيت‌ها حتما در چارچوب قانون عمل میشود.

بازنشر معنی دار سخنان رهبری در اینستاگرام هاشمی

صفحه اینستاگرام منسوب به آیت الله هاشمی در مطلبی با تیتر نظر رهبری در باره تعبیر آقازاده ها به باز نشر بخشی از سخنان رهبری در دیدار مرداد ماه خود با دانشجویان پرداخته است. رهبری در این سخنان فرمودند:یکى از دوستان اشاره کردند که امیرالمؤمنین در فرمان خود به مالک اشتر فرموده‌اند که آدم‌هاى سوءاستفاده‌جو را رسوا کنید؛ شما گفته‌اید که افشاء نکنید. امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) نفرمودند موردى را که اثبات نشده، افشاء کنید. هیچ وقت چنین چیزى در بیان امیرالمؤمنین نیست، و این قطعاً از اسلام نیست. ما چطور چیزى را که اثبات نشده، به صرف اتهام، افشاء کنیم؟ ممکن است اینقدر حجم اتهام زیاد و وسیع باشد که یک عده‌اى به چشم یک امر قطعى و واقعى به آن نگاه کنند، اما هیچ پشتوانه‌ى استدلالى نداشته باشد، جائى ثابت نشده باشد. ما هیچ حجتى نداریم که این را بگوئیم. حتّى من در همان جلسه‌اى که اشاره کردند، از این بالاتر را گفتم. من گفتم حتّى جرمى که ثابت شد، اصل نباید بر افشاى آن جرم باشد. بالاخره یک مجرمى است، یک غلطى کرده، مجازات هم می‌شود؛ خانواده‌ى او، فرزندان او، پدر و مادر او گناهى نکرده‌اند؛ ما چرا بیخود اینها را رسوا کنیم؟ مگر آنجایى که خود نفس افشاء کردن، یک مصلحت بزرگى داشته باشد. بله، یک جایى هست که نفس افشاگرى در یک مسئله‌ى ثابت‌شده، مصلحتى دارد؛ آنجا ایرادى ندارد. این، منطق ماست. هیچ چیزى هم نه از امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) و نه از هیچ‌یک از ائمه‌ى هدى (علیهم‌السّلام) برخلاف این وجود ندارد. ما واقعاً حق نداریم افراد را به صرف گمان، متهم کنیم، مشهور کنیم؛ واقعاً جایز نیست؛ نه در سایت، نه در روزنامه، نه در تریبون‌هاى گوناگون. حیثیت افراد را باید حفظ کرد.

طائب: آنها که توافق را امضا کرده اند، نمیدانند چیست

مهدی طائب، رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار در مدرسه محمودیه کرمان با اشاره به موضوع هسته ای گفت: برخی می پرسند متن توافق نامه چگونه است پاسخ من این است کسانی که آن را امضا کرده اند نمی دانند چیست توقع دارید من بدانم؛ انگلیسی ها این متن را با زبان انگلیسی نوشتند و عده ای که زبان مادری شان فارسی است آن را امضا کردند و آن ها می توانند زبان خود را تفسیر کنند. وی ادامه داد: شورای امنیت قطعنامه ای الزام آور برای همه کشور ها دارد و بند ۷ آن نیز بسیار مهم است؛ در بند ۷ قطعنامه شورای امنیت آمده است چنانچه کشوری یا گروهی خطری برای جامعه جهانی باشد بر همه کشور ها لازم است در مقابل او بایستند؛ برای اثبات اینکه کشوری چنین خطری دارد باید ثابت شود که آن کشور بی منطق، تمامیت خواه و کشتارگر هستند. وی اظهار داشت: بعضی ها می گویند در این مذاکرات ایران را فروختند؛ باید دید اگر حزب الله، حماس و سوریه از دست جمهوری اسلامی گرفته شد آن گاه کشور فروخته شده به اسرائیل حمله خواهد کرد؛ تنها کشوری که به ما حمله اتمی خواهد کرد رژیم صهیونیستی است که اگر موشک اتمی شلیک کند ۷ دقیقه طول خواهد کشید تا به ایران برسد اما ایران از جنوب لبنان، نوار غزه و کرانه باختری می تواند در طول ۱۰ ثانیه تأسیسات اتمی اسرائیل را بزند تا انفجار هسته ای تل آویو را نابود کند. رییس شورای مرکزی قرار گاه عمار گفت: دشمن در مذاکرات به دنبال این بود که حماس و حزب الله را از ایران بگیرد و اما ما دنبال موضوع هسته ای بودیم که این دو خط هیچ گاه به هم نرسید و نتیجه ای برای آن ها حاصل نشد؛ با موقعیتی که حماس و حزب الله دارند اگر موشکی از اسرائیل به سمت ایران بیاید قبل از اینکه به ایران برسد اسرائیل نابود شده است.

طرح الجزایری علیه عراق و سوریه

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (پنجشنبه) از وجود یک طرح تروریستی در «الجزائر» علیه عراق و سوریه خبر داد و اعلام کرد قرار است پس از بسته شدن صفحه داعش در عراق، صفحات جدیدی علیه این کشور گشوده شود. «حاکم الزاملی» رئیس این کمیسیون طی یک کنفرانس خبری که امروز در مقر پارلمان و با حضور شماری از نمایندگان شهرک صدر بغداد برگزار شد گفت: برخی طرف‌ها نزدیک به ۵۰ هزار جوان و نوجوان تندرو از سوریه و عراق را در الجزائر آموزش داده‌اند تا برای انجام حملات تروریستی وارد این کشورها کنند. وی افزود: پس از بسته شدن صفحه داعش در عراق، قرار است صفحات جدید برای هدف قرار دادن این کشور باز شود که آموزش تروریست در الجزائر در همین راستا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار