با توجه به استقبال شهروندان برای سفر ترکیبی دوچرخه با مترو، دوچرخه سواران می توانند در ساعات غیر پیک بعداز ظهر تا پایان وقت کاری دوچرخه خود را به داخل مترو ببرند.
کد خبر: ۷۶۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 22 July 2019

به گزارش تابناک تهران، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در خصوص اجرای کامل طرح ورود دوچرخه به مترو اعلام کرد: با استقبال شهروندان دوچرخه سوار در روزهای تعطیل و انجام سفرهای ترکیبی امکان سفر ترکیبی دوچرخه‌های معمولی با مترو در ساعات غیراوج بعدازظهر روزهای معمولی (شنبه تا پنجشنبه) پس از ساعت ۲۰ تا پایان بهره برداری مترو از ابتدای مردادماه سال ۹۸ میسر شده است.
در شهریور ماه سال ۱۳۹۷، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به منظور نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی در شهر، "طرح ترکیبی دوچرخه و مترو" را ارائه داد و بر اساس آن ورود دوچرخه به ایستگاه‌های خطوط مترو با درنظر گرفتن واگن مشخص، عملیاتی شد.
در حال حاضربراساس تمهیدات اتخاذه شده ورود دوچرخه به مترو، در تمام روزهای هفته بلامانع است اما برای تردد بهتر مسافران در روزهای هفته می بایست از دوچرخه تاشو استفاده کنند و امکان استفاده از دوچرخه‌های معمولی تنها در ایام تعطیلات رسمی و ۱۳ روز اول فرودین ماه مجاز است.
در حال حاضر درتمام روزهای هفته به غیر از ساعت ۶ و ۳۰ تا ۹ و ۳۰ دقیقه و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ که پیک مسافری محسوب می شود، دوچرخه سواران می توانند با دوچرخه های تاشو با ابعاد ۳۰×۶۰×۹۰ وارد شبکه مترو شوند.
در خصوص ورود دوچرخه های معمولی به واگن های مترو ورود با دوچرخه های معمولی نیز در روزهای جمعه و ایام تعطیل و ۱۳ روز اول فروردین مجاز است و تنها دلیل محدود کردن ورود دوچرخه های معمولی در روزهای تعطیل، خلوتی ایستگاه ها و قطارها است چرا که با توجه به حجم بالای مسافر که در طول هفته از مترو استفاده می کنند امکان ورود دوچرخه به واگن ها وجود ندارد.
دوچرخه سوارانی که از دوچرخه های عادی استفاده می کنند فقط مجاز به ورود به واگن هایی هستند که با برچسب هایی بر روی بدنه قطار مشخص شده ولی دوچرخه سوارانی که از دوچرخه های تاشو استفاده می کنند مجاز به ورود به تمامی واگن ها هستند.
راکبان دوچرخه حتماً باید در واگن‌های مخصوص که با آرم دوچرخه مشخص شده مستقر شوند، سوار شدن برروی دوچرخه در تمامی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو ممنوع است و راکبان تنها می توانند دوچرخه خود را حمل کنند نه اینکه سوارش شوند و همچنین راکبان نمی‌توانند دوچرخه خود را درون ایستگاه رها کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار