رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت آزادگان با هشدار درخصوص تخلیه زباله در حریم منطقه حفاظت شده میشداغ، گفت: محل تخلیه پسماند حداقل باید یک هزار متر با مناطق حفاظت شده فاصله داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 23 July 2019

علیرضا ری‌شهری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت آزادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در رابطه با ریختن پسماند درون حریم منطقه میشداغ و در محدوده هور العظیم توسط شهرداری بستان، اظهارکرد: از سال 82  زمانی که منطقه میشداغ حفاظت شده نبود شهرداری بستان برای تصاحب زمین محدوده  به منظور تخلیه پسماند در آن پیگیری و تا سال 86  بسیاری از کارهای مربوط به زمین را انجام داده و هزینه واگذاری زمین را پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه این محل درون حریم و خارج از محدوده منطقه میشداغ و داخل محدوده هور العظیم است، افزود: منطقه تخلیه پسماند حداقل باید یک هزار متر با محدوده حفاظت شده فاصله داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت آزادگان گفت: محلی که در آن پسماند را تخلیه می‌کند، حدود 2.5 هکتار است در حالی شهرداری بستان برای  25 هکتار برنامه ریزی کرده است.

ری‌ شهری با بیان اینکه به شهرداری بستان اخطاریه داده شد، عنوان کرد: در کارگروه پسماند شهرستان مصوب شد که شهرداری بستان زباله‌های خود را در جایگاه دفع پسماند در سوسنگرد منتقل کند و  اگر شهرداری توجهی به مصوبات کارگروه نکند مجبوریم در مراجع قضایی از آن شکایت کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری سوسنگرد برای مجوز 40 هکتار زمین محل دفع پسماند در «بنده» درخواست داده است که زباله شهرهای سوسنگرد، ابوحمیظه، کوت، بستان و رفیع آنجا منتقل شود.

ری شهری با بیان اینکه سیل اخیر بخشی از پسماند مانند  پلاستیک‌ها، زباله‌های سبک و  نفوذ شیرابه  به درون آب تالاب را شست، گفت: وجود فلزات سنگین، مواد شوینده و... در زباله‌ها و نفوذ آن‌ها در آب سبب می‌شود موجوداتی که در آن‌ها وجود دارد مانند: مغذی ها، زئوپلانکتونها و فیتو پلانکتون‌ها انباشته شده و مورد مصرف ماهی‌ها قرار بگیرد و اگر انسان از آنها ماهی استفاده کند احتمال  مبتلا شدن به بیماری سرطان وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار