آوازه نخبگان استان فارسی را در دیگر استان‌ها یا دیگر کشورها می‌شنویم و این استان به رغم داشتن ظرفیت‌ها، از به کارگیری نخبگانی که به دست متخصصان همین استان پرورش یافته‌اند و اکنون به مرحله ثمره دادن رسیده‌اند، بی‌بهره است و فارس همچنان در بسیاری از حوزه‌ها متوسل به دیگر استان‌هاست.
کد خبر: ۷۶۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 04 August 2019

به گزارش تابناک فارس: رئيس بنياد نخبگان استان فارس گفت: 174 تن از مخترعان اين استان از سال 90 تاكنون تحت حمايت بنياد ملي نخبگان قرار گرفته اند.

وي بيان كرد: جشنواره اختراعات خليج فارس از سال 90 توسط بنياد نخبگان استان فارس با هدف حمايت از مخترعان و مبتكران كشور طراحي و به بنياد ملي نخبگان پيشنهاد شد و هم اينك به صورت ملي و در قالب هشت منطقه در حال برگزاري است. 

این در حالی است که تولید اصلاح کننده قیر به صورت رشته‌ای گفت:برای تجاری‌سازی اختراعم به تمام دستگاه‌های اجرایی استان مراجعه کردم اما موانعی در ادارات وجود داشت که دلسردم کرد اما همین امر در خراسان شمالی ظرف یک‌ماه طی شد و امروز نیز این طرح در آنجا اجرایی شده است.

مخترع قلم بارکدخوان اتصالات پلی اتیلن  افزود: اختراع من به ثبت رسیده و در حال فروش آن به استان‌های مختلف و حتی شرکت گاز استان فارس بودم اما با فشارهای برخی مسئولان وقت شرکت گاز برای فعالیت نکردن در این حوزه مواجه بودم که باعث شد بنده دولت جدا شوم و برای کسب حمایت به بوشهر مهاجرت کنم.

حال آنکه در استان های دیگر استاندار و دادستان خودشان به بانک مراجعه و از طرف شرکت دانش بنیان و مخترع دادخواهی می کنند اما چنین رویه در استان فارس که صاحب بزرگترین شرکت‌های صنعتی است و خاستگاه بسیاری از صنایع بوده، وجود ندارد!

توصیه می کنیم مسئولین دغدغه مند فارس سری به استان‌هایی مثل اصفهان و سمنان بزنند تا یاد بگیرند چگونه از نخبگان و مخترعان حمایت کنند...

و بدانید که مخترع سرمایه گذار نیست و وقتی حمایت نمی شود تا بتواند مواد اولیه بخرد به جایی می‌رود که او را تحویل بگیرند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار