مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:
 مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: نخستین بار در این استان سه هزار و ۵۰۰ راس از دام‌های عشایر این منطقه ن. تحت پوشش بیمه پایه دام عشایر قرار گرفت
کد خبر: ۷۶۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴ 05 August 2019

۳۵۰۰ راس دام عشایر استان مرکزی بیمه شد

علی اکبر منصوری افزود:  بیش از ۸۰ درصد حق بیمه دام‌های عشایر از یارانه پرداخت می‌شود و به ازای هر راس دام فقط  ۱۳ هزار ریال حق بیمه توسط بهره بردار داده شده  و برای یک سال از مزایای آن بهره مند می‌شود.  

وی ادامه داد:  برای این منظور تفاهم نامه ۲ جانبه‌ای بین سازمان عشایر کشور و صندوق بیمه کشاورزی منعقد شده است.

 مدیر امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی به منظور توسعه پوشش بیمه دام عشایر در خسارات ناشی از حوادث قهری، سوانح طبیعی و بیماری‌های واگیردار و قرنطینه‌ای و کمک به ثبات و امنیت شغلی عشایر، اقدام و غرامت بیمه گذران خسارت دیده را به موقع پرداخت می‌کند.

منصوری گفت: تنها  یک ماه از اجرای طرح بیمه پایه دام عشایر می‌گذرد و عشایر این استان استقبال خوبی از آن داشته اند و پیش بینی می‌شود که تمامی دام‌های عشایر این استان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی جمعیت دامی عشایری استان مرکزی را ۳۰۰ هزار راس بیان کرد و افزود: بیمه در شرایط سخت و در صورتی که مشکلی برای دام‌های عشایر به وجود آید می‌تواند کمک خوبی برای آنان باشد و در امنیت شغلی نقش مهمی دارد.

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: ایلات استان مرکزی یکی از متنوع‌ترین جمعیت‌های عشایری کشور است چرا که از سراسر کشور در این استان زیست موقت دارند.

منصوری بیان کرد: جایگاه اصلی  عشایر ایل مغان و شاهسون بغدادی استان اردبیل است و ایامی از سال را در شهرستان ساوه و زرندیه مستقر هستند.

وبیان کرد: عشایر ایل سنگسری نیز که جایگاه اصلی شان استان‌های سمنان، تهران و البرز است  به طور فصلی در شهرستان زرندیه در منطقه رودشور، چکنه و عباس آبادگوی داغ مستقر می‌شوند.

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: عشایر طایفه کله کوهی، جایگاه اصلی آنان استان فارس است نیز در زرندیه و عشایر کردکلهر از بخشی از زیست شان در کرمانشاه است در شهرستان ساوه در منطقه قره چای، گزل دره و شریف آباد ساکن می‌شوند.

منصوری گفت: عشایر دیگر استان ایل ذلکی است که جایگاه اصلی آنان استان لرستان و خوزستان است که در شهرستان خمین و روستای قره کهریز زیست موقت دارند.

بر اساس آخرین آمار جمعیت عشایر استان مرکزی بیش از پنج هزار نفر در قالب یک هزار خانوار است که بیشتر در مناطق مختلف ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار