شهردار بوکان گفت: کارخانه بازیافت زباله با مشارکت بخش خصوصی و با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 11 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی بابک رستم‌پور  اظهار داشت: احداث کارخانه بازیافت زباله در شهری مانند بوکان ضرورتی انکارناپذیر به شمار می‌رود که تحقق این امر نقش مهمی در کاهش معضلات زیست محیطی خواهد داشت.

وی گفت: اگر در سامانه مدیریت پسماند، از طلای کثیف استفاده بهینه‌ نشود، چه بسا بر اثر انباشت آن در دل طبیعت، آلودگی خاک و سفره‌ آب‌های زیرزمینی، خطرهای زیست محیطی جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.

وی ادامه داد:در همین راستا تصمیم گرفته شده در نزدیکی روستای «شیخلر» که نزدیک محل دفع زباله شهری است، کارخانه بازیافت زباله با همکاری بخش خصوصی احداث شود که فعالیت اجرایی آن با انعقاد قراردادهای لازم به زودی آغاز می‌شود.

شهردار بوکان اظهار داشت: برابر برآوردهای انجام شده این کارخانه در اواسط سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید و مواد بازیافتی به کمپوست تبدیل شده و در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی گفت: با احداث این کارخانه در بوکان که یکی از قطب‌های مهم کشاوری آذربایجان‌غربی است علاوه بر تولید کمپوست که در بخش کشاورزی مصرف دارد از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری خواهد شد.

وی ظرفیت این کارخانه را ۲۵۰ تُن زباله در روز اعلام کرد و افزود: با احداث این کارخانه برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم شغل نیز ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ها با توجه به تولید انبوه پسماند، تفکیک زباله تَر و خشک و تفکیک زباله از مبدا است که این مضوع از سال گذشته در این شهر شروع شده و بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهری با تفکیک زباله از مبدا آشنا شده‌اند.

رستم‌پور با بیان اینکه آموزش شهروندان برای کمتر تولیدکردن زباله و تفکیک از مبدا موضوع بسیار جدی است، افزود: متاسفانه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا هنوز در میان مردم به درستی جا نیافتاده است و تلاش می‌شود با فرهنگ‌سازی این مشکل برطرف شود. 

روزانه ۲۳۰ تن زباله در شهر بوکان تولید می‌شود؛ این شهر یکی از مهاجرپذیرترین شهرستان‌های کشور به شمار می‌رود.

افزایش جمعیت شهرنشینی موجب بروز مشکلات اساسی در بخش‌های مختلف زیرساختی به خصوص در سکونت‌گاه‌های غیررسمی این شهرستان شده است؛ از مجموع ۲۵۱ هزار نفر جمعیت شهرستان بوکان بیش از ۱۹۶ هزار نفر در شهر ساکن هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار