مراسم بزرگداشت سالروز تولد جهان پهلوان غلامرضا تختی امروز(سه شنبه) با حضور ورزشکاران، پیشکسوتان ورزشی، مسئولان و جمعی از اقشار مختلف مردم در ابن بابویه شهرری بر سر مزار آن مرحوم برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 27 August 2019
مراسم بزرگداشت تختی در شهرری برگزار شد

به گزارش تابناک تهران، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری در این مراسم اظهارداشت: عظمت و روحیه پهلوانی مرحوم تختی باعث ماندگاری نام و خاطره وی بعد از گذشت نزدیک به نیم قرن شده است.

مهدی صداقت ادامه داد: تلاش ورزشی و کسب قهرمانی مرحوم تختی با کمک گرفتن از خدا و ائمه(ع) و به خاطر شادی قلب ملت ایران بود و برای همین این قهرمانی که با پهلوانی توام شده بود، همواره در یاد و خاطره ملت ایران باقی مانده است.

وی خواستار توجه ویژه و الگو گرفتن جوانان به خصلت پهلوانی ومنش جوانمردی شد و تصریح کرد: امروز به جامعه اخلاق مدار نیاز داریم.

صداقت با ابراز تاسف از اینکه رعایت روحیه پهلوانی در کشور ضعیف شده است، افزود: شاهدیم که بداخلاقی ها در کشور زیاد شده است که این رویه نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه آنچه ماندگار است روحیه پهلوانی و منش انسانی است، افزود: مردم قهرمانی ها را فراموشی می کنند، اما پهلوانی ها همیشه ماندنی است.  

غلامرضا تختی مشهور به جهان پهلوان تختی قهرمان و پهلوان اسطوره ای ایران در ۵ شهریور ۱۳۰۹ در تهران به دنیا آمده و پس از طی کردن دوره نوجوانی و ورود به کشتی قهرمانی در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن به همراه امام علی حبیبی نخستین مدال های طلای تاریخ ورزش ایران در بازی های المپیک را کسب کرد.

او با یک مدال طلا و دو مدال نقرهٔ المپیک، دو طلا و دو نقرهٔ قهرمانی جهان و یک طلای بازی های آسیایی در فهرست برترین های قرن فیلا در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

غلامرضا تختی هم چنین سه بار قهرمان کشتی پهلوانی و پهلوان اول ایران شد.

تختی که در اوج محبوبیت در میان مردم قرار داشت در ۱۷ دی ۱۳۴۶ در اتاقی در هتل آتلانتیک تهران به طرز مشکوکی درگذشت و ابهام ها در مورد علت واقعی مرگ وی پس از ۴۸ سال هنوز پابرجاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار