وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود اینکه ستاد تنظیم بازار افزایش دوباره قیمت سبوس را تصویب کرده است اما بنده و رئیس جمهور مخالف این تصمیم هستیم و امیدواریم که تجدیدنظر صورت گیرد.
کد خبر: ۷۷۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 01 September 2019

 

تابناک / محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسمی به مناسبت آغاز سال زراعی جدید (97 - 98) اظهار کرد: با توجه به وضعیت تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند دانه‌های روغنی در کشور وجود داشته است تمرکزمان را افزایش دادیم تا دانه‌های روغنی مانند کلزا در کشت پاییزه سال جاری رشد چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم سال آینده در تولید دانه‌های روغنی و حبوبات جهشی ایجاد کنیم؛ در این ارتباط سعی شده که بیشتر کشت حبوبات را به کشت پاییزه انتقال دهیم که در این ارتباط نتایج مثبتی نیز گرفته‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بارش‌های مناسب سال جاری اظهار کرد: با توجه به ذخایر آبی که داریم و همچنین پیش‌بینی‌هایی که بابت بارندگی‌های موثر در کشت پاییزه صورت گرفته است امیدواریم سال زراعی مناسبی داشته باشیم.

رئیس جمهور مخالف افزایش قیمت سبوس است

حجتی در ارتباط با افزایش قیمت سبوس اظهار کرد: دولت اختیارات را به ستاد تنظیم بازار داده است اما بنده مخالف افزایش قیمت سبوس هستم، رئیس جمهور نیز نظرشان همین است و ایشان ابلاغ کردند تا وزیر صنعت درخصوص قیمت سبوس تجدیدنظر کند.

وی اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته یک بار شاهد افزایش قیمت سبوس بودیم که اکنون نیز دوباره افزایش قیمت این محصول به تصویب رسیده است اما بر اساس پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی امیدواریم که در این خصوص تجدیدنظر صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه گفت: بنده از ابتدا مخالف ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی بودم که در این ارتباط نامه‌ای نیز به رئیس جمهور نوشتم تا در ممنوعیت صادرات به جای ممنوعیت عوارض صادراتی وضع شود.

حجتی اضافه کرد: برای تامین داخلی وقتی مزیت حبابی ناشی از یارانه‌های پرداختی دولت وجود دارد به جای ایجاد ممنوعیت صادرات باید عوارض صادراتی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: صادرات جوجه یک روزه نیز بر اساس تصمیمی که دولت در ارتباط با اعمال عوارض صادراتی به جای ممنوعیت صادرات داشته نباید متوقف شود زیرا سازوکار آن به تصویب رسیده است اما اکنون اطلاع ندارند که این مصوبه درباره جوجه یک روزه نیز اعمال می‌شود یا خیر.

بنابراین گزارش سال زراعی 98 - 99 به طور رسمی امروز در مراسمی در ساختمان وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد.

برچسب ها: روحانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار