مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت: این استان در امر گازرسانی در مرحله سبز است و به همین لحاظ از متوسط کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۷۷۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 02 September 2019

سید مصطفی علوی با بیان اینکه در زمان حاضر هزار و ۳۴۰ روستای اصفهان از نعمت گاز برخوردار  و کمتر از ۱۰۰ روستای اصفهان از نعمت گاز محروم هستند گفت: در استان ۱۰۷ شهر به شبکه گازرسانی متصل است و آخر امسال  با پیوستن ۲ شهر دیگر، عملیات گازرسانی شهری اصفهان به اتمام خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز اصفهان در مجموع افزون‌بر ۹۹ درصد خانوارهای شهری و ۹۹.۲ درصد خانوارهای روستایی استان اصفهان از نعمت گاز برخوردارند.

وی با بیان این که استان بعد از تهران رتبه دوم توزیع گاز را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: چند نیروگاه فعال در استان سالانه رقمی معادل هفت میلیارد مترمکعب گاز مصرف می‌کنند که با احتساب هفت میلیارد مترمکعب در بخش صنایع، پنج میلیارد مترمکعب در بخش خانگی و ۲ میلیارد مترمکعب در بخش عمومی و تجاری، ۲۱ میلیارد مترمکعب سالانه گاز در این استان مصرف می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان یادآور شد: نزدیک به ۵۰ روستا به طور پراکنده در فریدونشهر واقع در غرب اصفهان وجود دارد که در طول یک سال مطالعات عمیق در خصوص گازرسانی به آنها انجام شده که در این بررسی ها به ایمنی، تردد و مسائل فنی توجه شده است و با تامین اعتبار به تدریج عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: با اجرای طرح گازرسانی به پیشکوه فریدونشهر، ۳۰۰ خانوار به شبکه گازرسانی استان اصفهان اضافه می‌شود.

هم اکنون ۱۰۵  شهر از مجموع ۱۰۷ شهر استان اصفهان از گاز طبیعی برخوردارند و ۹۹.۷ درصد از جمعیت این استان زیر پوشش خدمات شرکت گاز قرار دارند.

در مجموع ۴۴ درصد از گاز استان در بخش صنعت، ۳۳ درصد در بخش نیروگاهی، ۱۸ درصد در بخش خانگی، ۳ درصد در حمل و نقل و ۲ درصد در بخش تجاری مصرف می‌شود.

جمعیت استان اصفهان بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ افزون‌بر پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر است.

به گفته مسوولان هم‌اکنون ۸۴ درصد خانوارهای کشور از نعمت گاز برخوردار شدند و تنها ۱۶ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز محروم هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار