نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امسال مقام معظم رهبری رونق تولید نامگذاری کرده اند تا جوانان ما نان بخورند، این بچه ها که به چنین وضعیتی رسیده است ناشی از رونق تولید است؟ که اگر تولید رونق پیدا کرده بود که این ازدواج کرده بودند.
کد خبر: ۷۷۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 14 September 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به موضوع انصاف در جامعه بیان کرد: کسانیکه در مسئولیت مدیریتی هستند بیشتر باید حواسشان باشد که انصاف را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از خودشان بپرسند اگر بچه خودم نیز به اداره ای برود چه برخوردی با او می شود، افزود: مدیران باید بدانند که امروز شما رئیس هستید و دستت می رسد اما بچه مدیر امروز، فردا ممکن است پشت در اداره دیگر باشد از این رو باید امروز انصاف داشته باشند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: مدیران باید ایثار و انصاف و محبت داشته باشند اما مردم نیز توجه کنند که گاهی اوقات حجم کار نیز خیلی زیاد است بالاخره آنها نیز انسان هستند و ممکن است خستگی در آنها ایجاد شود از این رو دو طرف ماجرا باید به موضوع انصاف توجه داشته باشند.

آیت الله دژکام عنوان کرد: انصاف در این دو بخش با هم جامعه ما را سربلند خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سینه زدن ها و گریه ها در مجلس امام حسین(ع) اثرهای خوبی داشت، گفت: چند مورد در هفته های اخیر شنیدم کسانی که اجاره نشین بودند و گفتند که مثلا بعضی از افراد که واسطه گری می کنند گفتند اجاره و پول پیش خانه ها را افزایش دهید اما جالب بود که صاحب خانه ها قبول نکرده اند و باید قدردان بود که قیمت را افزایش نداده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: کسی که خدا راقبول دارد و میگوید امروز من رحم می کند و خداوند نیز جای دیگر به من رحم می کند، این انصاف دادن به مردم است و خیلی ارزشمند بوده البته این موارد را به صورت متعدد شنیده ام و حتی خود بنگاه داران نیز این کار را کرده اند و افزایش های غیر منطقی را نپذیرفتند که در این رابطه خواستم که ازآنها نیز طی مراسمی تشکر شود.

وی با اشاره به اینکه انصاف دادن نشانه ایمان است، بیان کرد: اول مهر نزدیک است، مدیران آموزشگاه های دولتی و غیر دولتی مراقبت کنند یک نفر که می خواهد درس بخواند در گیرودار این نباشند که نمی توانند زمینه آموزش را فراهم کنند.

آیت الله دژکام ادامه داد: خانواده دانشجویی که دیگر پولی برای تحصیل ندارد باید مورد توجه قرار گیرند ، باید آن مدیر مرکز آموزشی برای گرفتاران نیز فکر کند و راه حل ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقوای الهی نیز گفت: در سفر آخرت چیزی جز تقوا به درد نمی خورد، توشه آخرت تقواست و همه دستورات خدا را باید اطاعت کرد که این امر همان تقوا به حساب می آید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به سیزدهم محرم یعنی روز دفن شهدای کربل نیز اشاره کرد و گفت: امروز مجلس عزای امام حسین(ع) را باید بگیریم.

آیت الله دژکام ادامه داد: به مناسبت این ایام عزا، تسلیت می گویم و تشکر می کنم از همه افرادی که برای این مجالس در طول این ایام زحمت کشیدند.

امام جمعه شیراز گفت: پاکبانان شهرداری از شرق تا غرب این شهر بزرگ بسیار زحمت کشیدند تا شهر برای عزاداری روز بعد آماده باشد.

وی گفت: از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی که تلاش مضاعفی کردند و کار طاقت فرسایی انجام دادند تا امنیت مردم و نظم دهی در سطح شهر حین حرکت هیئت های عزاداری محقق شود تقدی می کنم ضمن اینکه روحانیت نیز در این ایام مطالب خوبی در جلسات مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با اشاره به اینکه ما در این کشور امام زمان(عج) و ایران اسلامی و شیعیان اهل بیت(ع) یک مسایلی داریم که مسائل اصلی محسوب می شود و مسائلی نیز وجود دارد که حاشیه است، بیان کرد: مهم این است که ما جای این مسائل را با هم عوض نکنیم.

وی گفت: دشمن بعضی وقت ها می خواهد مسائل حاشیه ای را بزرگ کند تا مسئله اصلی فراموش شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه آنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال از منابع ما خورده و برده اند، گفت: به عنوان نمونه الماس دریای نور در تاج ملکه انگلیس چه می کند؟

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه این موضوع نشان می دهد که اینها برده اند، افزود: اینها از کاخ باکینگهام تا کاخ سفید بدهکار ملت هستند، آجرهایی که روی هم گذاشته اند از امکانات ملت های اسلامی به خصوص ملت ایران بوده است.

امام جمعه شیراز الان انقلاب اسلامی آمد و دست های این ها را قطع کرده است و این کار، آنها را ناراحت کرده، افزود: همه ناراحتی آنان سر همین موضوع است، استکبار می خواهد ما را به جان هم بیاندازندو اصل تفرقه ایجاد کن و حکومت کن را اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه های رسانه ای عجیبی دارند که خیلی زود مسائل را پخش می کنند، بیان کرد: اینکه یک دختری خودش را سوزانده است، در این خصوص اگر حقی داشته، باید داده شود، ما که داوری نمی کنیم و قاضی باید داوری کند اما اینکه در ایام عزاداری به مسئله اصلی کشور تبدیل شود، معلوم است عده ای دارد گول می خورند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امسال مقام معظم رهبری رونق تولید نامگذاری کرده اند تا جوانان ما نان بخورند، این بچه ها که به چنین وضعیتی رسیده است ناشی از رونق تولید است؟ که اگر تولید رونق پیدا کرده بود که این ازدواج کرده بودند.

آیت الله دژکام گفت: کشوری که می خواهد مستقل باشد باید در زمینه تولید، اشتغال ، مسکن و نان خوردن مردم به جایی برسد که ما معطل کمک فلان کشور خارجی نباشیم.

وی تاکید کرد: کار اصلی ما این است نه اینکه برگردیم که یک مسئله ای را بزرگ کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما در انقلاب اسلامی مقاومتمان را در مقابل استکبار جهانی ادامه می دهیم، افزود: چرا بعضی از این رسانه های درون کشور خودمان هم وقتی تیتر می زنند می بینم که متوجه مسائل نیستند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مکرون که حیله بازی می کند و در کنار ترامپ به درد صفحات فکاهی روزنامه ها می خورند، می گویند چند میلیارد دلار صندوق مالی باز کنیم تا ایران معامله کند اما نمی گویند مشروط بر اینکه ایران بیاید برای موشک هایش معامله کند و بعدش یه عده ای نیز می گویند مگر چه می شود؟

آیت الله دژکام گفت: ما در ایام عزای امام حسین(ع) یاد گرفتیم و نسل اتقلابیمان نیز فریاد می زنند که در مقابل مستکبران ذلت نمی پذیریم و فریاد ما هیهات من ذله است.

وی با اشاره به اینکه این ذلت را هرکس پذیرفته در مذاکره با اینها عواقبش را دیده، عنوان کرد: نتیجه مذاکره انور سادات را دیدیم، یاسر عرفات هم رفت مذاکره کند اما چه شد؟ پیمان هایی که با ما می خواهند ببندند از این قصه است که به قول هایشان عمل نمی کنند.

امام جمعه شیراز گفت: هر وقت رابطه ما طوری شد که به معامله انسانی و با انصاف تبدیل شود آن موقع شاید امکانش وجود داشت اما با این تحقیر باید جواب محکمی از ناحیه دولت و ملت بگیرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار