ارسلان زارع صبح امروز (جمعه) در جمع مدیران کمیته‌ی امداد استان با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین درس های عاشورا و حماسه نهضت حسینی تقویت روحیه مقاومت، ایثار و تحمل سختی و مشکلات در مسیر دستیابی به آرمانهای والا است، گفت: با درس گرفتن از چنین روحیه‌ای است که ملت ایران سالها در برابر خوی استکباری دشمنان انقلاب برای حفظ استقلال و تحقق آرمانهای انقلاب و استمرار آن ایستادگی کرده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: با تشدید تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا فشار بر معیشت خانواده های کم درآمد و مددجویان کمیته‌ی امداد و بهزیستی بیش تر می‌شود به همین خاطر دولت تدبیر و امید با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب در تلاش است تا آثار تشدید تحریم های ناجوانمردانه به حداقل ممکن برسد.
 
استاندار گیلان ادامه داد: بر همین اساس در طول فعالیت دولت تدبیر و امید مستمری مددجویان کمیته‌ی امداد و بهزیستی چند برابر شده اما این در حالی است که منابع درآمدی دولت از محل فروش نفت کاهش یافته است. 
 
دکتر زارع اعتماد عمومی مردم به کمیته‌ی امداد را بزرگترین سرمایه این نهاد انقلابی عنوان کرد و گفت: این سرمایه اعتماد عمومی با هیچ چیز دیگری قابل جابجایی نیست و تلاش کنید تا تقویت شود. 
 
وی کاهش وابستگی مددجویان به مستمری دریافتی را در دراز مدت بسیار مهم دانست و اظهار داشت: لحظه‌ای شیرین تر از آن نیست که مددجوی کمیته‌ی امداد به خودکفایی برسد و علاوه بر ظرفیت اشتغال و تولیدی که ایجاد می کنند در خدمت رشد و توسعه‌ی اقتصاد کشور باشد.
 
استاندار گیلان ایجاد خودکفایی را مهم ترین روش در حفظ کرامت آنان عنوان کرد و گفت: هرچه می توانیم تلاش کنیم تعداد خانوارهای مددجوی کمیته‌ی امداد از طریق ایجاد اشتغال پایدار کاهش یابد.
 
دکتر زارع افزود: ۲۲۲ میلیارد تومان از منابع مختلف برای حمایت از اشتغال آفرینی خانواده ی کمیته‌ی امداد استان اختصاص یافته است. 
 
استاندار گیلان با اشاره به آمار ارائه شده از سوی مدیرکل کمیته‌ی امداد استان مبنی بر افزایش ۷۸ درصدی زکات فطریه امسال، ۲ برابر شدن نذری های عید قربان، کمک ۳ میلیارد تومانی از طریق کمیته‌ی امداد به سیل زدگان و همچنین افزایش کمک های مردمی گفت: مردم گیلان به لحاظ مشارکت در امور خیر همواره نشان داده‌اند که از پیشتازان کشور هستند که مصداق آن در افزایش آمارهای گزارش شده است. 
 
نماینده عالی دولت با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در کمیته‌ی امداد استان در زمینه ساماندهی کمک های مردمی گفت: از کمیته‌ی امداد استان می‌خواهم علاوه بر برنامه‌هایی که در بخش های عمران، اشتغال و مسکن محرومین دارد در زمینه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و تقویت برنامه‌های فرهنگی نیز ورود کند.
 
مدیرکل کمیته‌ی امداد استان نیز در این نشست با ارائه ی گزارشی از فعالیت های این نهاد گفت: امسال برای ایجاد اشتغال ۷۵۳۰ نفر برنامه‌ریزی شده است. 
اهرابی گفت: ماهانه ۲۷ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت می‌شود.