رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خانواده آیت‌الله طالقانی بعد از رحلت ایشان با متانت برخورد کردند و اجازه ندادند کسی از ایشان بهره‌برداری سیاسی کند.
کد خبر: ۷۸۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 16 September 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ظهر امروز در مراسم بزرگداشت چهلمین سال درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی که بر سر مزارش در بهشت زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت های سیاسی آیت الله طالقانی از دوران مبارزه صنعت نفت آغاز شده بود و تا نهضت امام خمینی(ره) و پس از آن نیز در زمان انقلاب ادامه داشت.

وی گفت: در سال ۵۴ که آخرین زندان آیت الله هاشمی رفسنجانی بود رژیم تصمیم گرفته بود با بزرگان رفتار مناسب تری داشته باشد لذا همه بزرگان را یکجا جمع کرده بود.

هاشمی با بیان اینکه خانواده آیت الله طالقانی بعد از رحلت ایشان با متانت برخورد کردند و اجازه ندادند کسی از ایشان بهره برداری سیاسی کند،ادامه داد: طالقانی با انقلاب عجین بود ولی کجروی‌هایی را که می‌دید، چشم پوشی نمی‌کرد و ایرادات را بیان می‌کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله طالقانی هیچ متاعی از انقلاب برای خود برنداشتند و امام ایشان را ابوذر زمان نام نهاد زیرا برای حفظ جایگاه روحانیت زحمت زیادی کشیده بود و نحوه ارتباطش زبانزد بود.

وی بیان کرد: اولین کتاب اقتصادی "اسلام و مالکیت" را که در سطح کتاب‌های اقتصادی مطهری یا شاید بالاتر بود توسط آیت الله طالقانی نوشته و همچنین تفسیر پرتویی از قرآن در شش جلد توسط ایشان تالیف شد.

هاشمی یادآور شد: حدود سه ماه پس از انقلاب، امام خمینی(ره) آیت الله طالقانی را به عنوان امام جمعه انتخاب کرد که خطبه‌های ماندگاری از ایشان به جا مانده که هنوز هم می‌تواند رهنمود برای مدیران کشور و گروه‌های سیاسی باشد لذا نباید این رهنمودها را فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: بحث طرح شوراها در قانون اساسی توسط آیت الله طالقانی ایجاد شد و امروز هفت بند از قانون اساسی اختصاص به شورا دارد که از این رو ایشان را پدر شوراهای اسلامی می دانیم لذا باید تمام شوراهای اسلامی شهر در سراسر کشور در این روز مراسمی برای بزرگداشت ایشان برگزار کنند.

وی تاکید کرد: همه باید به وظیفه خود عمل کنیم و در معرفی و شناساندن انقلاب و بزرگانی چون آیت الله طالقانی به نسل جوان تلاش کنیم که صداوسیما در این مورد نقش موثری می تواند داشته باشد تا حرکت بزرگان را بازآفرینی کنیم رهرو راه آنها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار