فرماندار شهرستان کوار نیز در این مراسم اظهار داشت: این شهرستان به عنوان نوپا و کم وسعت‌ترین شهرستان استان فارس دارای پتانسیل‌های زیادی است که متاسفانه یکی از گمنام‌ترین شهرستان‌های فارس و حتی کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۸۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 17 September 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:در این مراسم که امروز برگزار شد، امام جمعه شهرستان کوار اظهار داشت: این شهرستان قطب کشاورزی، صنعتی، تولید گوشت و مواد لبنی از شهرستان‌های برتر و ممتاز فارس است و در برخی موارد رتبه کشوری دارد.

حجت‌الاسلام مجید گشول افزود: شهرستان کوار باید در جایگاه بلند خود قرار گیرد و همه آن را بشناسند و متوجه شوند که این سرزمین تلاش و کوشش بوده و دارای مردمی با سخاوت، باغیرت و با محبت است.

وی بیان کرد: در بیش از یک سال و نیمی که خدمت فرهنگی و دینی به این شهرستان دارم این مردم آن از نظر مشارکت اجتماعی و مساعدت‌ها و سخاوت و کمک به نیازمندان و همچنین از نظر تولیدات کشاورزی، دامی، گوشتی و فرآورده‌هایی که مورد نیاز مردم است یک شهرستان ممتاز و مظلوم و ناشناخته است.

گشول با اشاره به ارتقاء کوار به شهرستان در چند سال اخیر بیان کرد: متاسفانه هنوز زیرساخت‌های لازم را نداشته و شناخته شده نیست و کارهایی که برای نخستین بار در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به همت فرماندار و سایر مسئولان انجام می‌شود نمونه‌هایی برای معرفی شهرستان است که باید ادامه یاید.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان آئین برداشت انگور در شهرستان کوار گفت: آنچه در این زمینه باید بیش از پیش به آن توجه شود ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری مناسب از محصول انگور است.

فرماندار شهرستان کوار نیز در این مراسم اظهار داشت: این شهرستان به عنوان نوپا و کم وسعت‌ترین شهرستان استان فارس دارای پتانسیل‌های زیادی است که متاسفانه یکی از گمنام‌ترین شهرستان‌های فارس و حتی کشور به شمار می‌رود.

کاظمی افزود: این شهرستان در بخش کشاورزی دارای پتانسیل های زیادی است به طوری که سالانه حدود 160 هزار تن محصولات باغی و 240 هزار تن محصولات زارعی در آن تولید می‌شود که عمده‌ترین محصول باغی آن انگور است.

رئیس شورای اداری شهرستان کوار افزود: این شهرستان یکی از قطب‌های تولیدات دامی با بیشترین تولید گوشت قرمز در استان فارس، دارای بیش از 130 هزار دام سبک و سنگین است و در صنعت نیز مجتمع ذوب آهن به عنوان یکی از صنایع بنام در آن فعال است.

فرماندار شهرستان کوار به اهداف برگزاری آئین برگزاری برداشت انگور اشاره کرد و گفت: از دلایل مهم برگزاری آن معرفی شهرستان به عنوان قطب برداشت انگور است، امروز نگران این موضوع هستیم که از شهرستان‌های دیگر به کوار می‌آیند و در پیک برداشت محصول انگور آن را ارزان خرید می‌کنند و فرآوری نیز نداریم.

وی با بیان اینکه آئین برداشت انگور یک مراسم مردمی بوده و تمام امور آن را مردم انجام داده‌اند گفت: از برگزار کنندگان این مراسم قدردانی می‌کنیم و به آنان این نوید داده می‌شود که در برنامه‌ریزی و سیاست‌هایی که برای شهرستان تدوین شده اولویت برنامه‌ها رونق بخش کشاورزی است و با توجه به وجود سدمیرزای شیرازی نگرانی تامین آب نیز نداریم.

کاظمی بیان کرد: در یکسال اخیر با اطلاع‌رسانی‌ها و جلسه‌هایی که با سرمایه‌گذاران که بیشتر آن بومی هستند برگزار کردیم، ساخت پنج سردخانه با ظرفیت حدود 32 هزار متر مکعب به تصویب رسیده که یک سردخانه 20 هزار تنی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی گفت: ایجاد کارخانه کنستانتره انگور نیز توسط سرمایه‌گذار نیز در حال انجام است که با بهره‌برداری از آن یکی از دغدغه‌ها برای فرآوری برطرف می‌شود.

فرماندار شهرستان کوار بیان کرد: داشتن یک بازار مناسب نیز از دغدغه‌های کشاورزان کواری است که از معاون وزیر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی درخواشت راهگشایی بازار مناسب برای محصولات باغی و زارعی شهرستان را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار