مدیری پس از سالها دوباره با پیمان قاسم خانی پروژه مشترکی تعریف کرد که در آن توانست به خوبی بحث هایی همچون مافیای کنکور، پولشویی، فعالیت اقتصادی برخی از موسسه های مالی با برچسب خیریه، وضعیت نابه سامان موسسه های مالی و ... را مطرح کند. باید اذعان کرد هیولا توانست جای خودش را در بین مخاطبان باز کند
کد خبر: ۷۸۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 17 September 2019

 

تابناک / سریال هیولا آخرین کار مهران مدیری در حالی به پایان رسید که به گواه منتقدان این سریال توانست کارنامه مهران مدیری را پربارتر از قبل کند. هیولا هم مثل بسیاری از کارهای مهران مدیری تلاش کرد تا در قالب طنز انتقادهای تند و تیزی را نسبت به شرایط امروز کشور مطرح کند.

به گزارش سلام نو، مدیری پس از سالها دوباره با پیمان قاسم خانی پروژه مشترکی تعریف کرد که در آن توانست به خوبی بحث هایی همچون مافیای کنکور ، پولشویی، فعالیت اقتصادی برخی از موسسه های مالی با برچسب خیریه، وضعیت نابه سامان موسسه های مالی و ... را مطرح کند.

ویژگی دیگری که کارهای مدیری دارد و در کمتر کسی دیده می شود این است که او توان آن را دارد که تکه کلام های مختلفی را در جامعه جا بیندازد. این ویژگی در کمتر سریالی دیده می شود. آن هم سریالی که در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است. این روزها بسیاری در شبکه های اجتماعی و در زندگی معمولی به شوخی با لحن مدیری خداروووشکرر می گویند. نگاهی به آمار سرچ های گوگل این نکته را روشن می کند که امروز جست و جو درباره واژه مارچوبه چه اندازه بالا رفته است. مارچوبه ای که عامل جذابیت سکانس های زیادی از هیولا بود.

مهران مدیری پس از ناکامی نسبی در سریال ویلای من و اقبال کمی که از سوی مردم به شوخی کردم شد با هیولا توانست بار دیگر خاطره سریال های پرطرفداری همچون پاورچین، مردهزارچهره، شب های برره و ... را زنده کند. بدون شک بازیگری خود مهران مدیری در کنار هنرنمایی فرهاد اصلانی و شبنم مقدمی تاثیر زیادی در موفقیت این اثر داشت.

برنامه دورهمی نشان داد که مهران مدیری به خوبی از دغدغه های مردم آگاه است. تجلی این مساله را می توان در سریال هیولا تمام و کمال دید. با این وجود پایان بندی این سریال واکنش چندان مثبتی در بین بسیاری نداشته است. پایانی که حالا سعید رجبی فروتن عضو شورای پروانه نمایش خانگی وزارت ارشاد متاسفانه و شاید هم خوشبختانه آن چیزی نیست که شوراهای پروانه ساخت و نمایش به نویسنده و تهیه کننده سریال پیمان قاسم خانی و سید مصطفی احمدی پیشنهاد کردند.

به گفته او حاصل کار آن چیزی است که تیم سازنده بر اجرای آن اصرار داشتند و در این فضا بین وزارت ارشاد و نویسندگان سریال هیولا اختلاف وجود داشت. البته مشخص نیست پایان این سریال اگر به خواسته وزارت ارشاد پیش می رفت چگونه می بود.

هوشنگ شرافتی که پیمان قاسم خانی آن را نوشته و فرهاد اصلانی به بهترین شکل آن را بازی کرده مشتی است نمونه خروار. امثال شرافت برای پیشرفتی حداقلی گاهی سهوا و گاهی تعمدا دست به کاری می زنند که دیگر راهی برای بازگشت باقی نمی گذارد.

مراحل فیلمبرداری این سریال حدودا شش ماه طول کشیده است و در یک جمع بندی کلی با وجود ایراداتی که نسبت به بخشی از قسمت های سریال از ریتم گرفته تا میزانسن و ... باید اذعان کرد هیولا توانست جای خودش را در بین مخاطبان باز کند و می توان نمره قبولی به این سریال داد.

برچسب ها: هیولا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار