اما امسال بوی مهر متفاوت تر وسنگین از گذشته به مشام می رسد ،تاثیر اوضاع سیاسی وبین المللی ومهمترازهمه سوء تدبیرها در مدیریت بازار بر اقتصاد خانواده ها می رود تا زیبایی های مهر را به یک رویای دست نیافتنی  مبدل کند ،رویایی که فقط سهم داراها ونورچشمی ها خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 18 September 2019

تابناک ایلام ::هنوز که هنوز است وبا گذشت دهه هادوری از میز ونیمکت مدرسه ،با پایان رسیدن تعطیلات تابستان ،حال وهوای مدرسه وبوی ماه مهر مشاممان را نوازش می دهد ،شادی های کودکانه و اشتیاق وصف ناپذیر خرید لباس ،کیف وکفش نو و مداد ،دفتر و بوی مطبوع کتابهای نو دوران مدرسه کماکان روحمان را نوازش می دهد .

با وجود تنگناها وسختی های مالی واقتصادی آن دوران ،بازهم بوی مهر واقعا برایمان دل انگیز بود ،حال وهوای شب اول مدرسه و کیف وکفش و لباس های نوی قرار گرفته در پشت یا پهلوی رختخواب ،از خواب پریدن های مکرر و تعجیل صبح برای شروع فصلی نو در زندگی هنوز برایمان خوشایند است .

همه اینها سرگذشت زندگی یکایک ماست که هر کدام با رجوع به گنجینه بزرگ خاطراتمان می توانیم آن را مرور کنیم ،بخشی از شادی های دوران کودکی  که اینک بهترین وزیباترین نوستالوژی دوران زندگی را برایمان رقم زده اند ،نوستالوژی که هربار بادیدن اشتیاق فرزندانمان برای نونوارشدن تداعی کننده زیباترین برگ های دفتر خاطرات زندگی امان خواهند بود.

اما امسال بوی مهر متفاوت تر وسنگین از گذشته به مشام می رسد ،تاثیر اوضاع سیاسی وبین المللی ومهمترازهمه سوء تدبیرها در مدیریت بازار بر اقتصاد خانواده ها می رود تا زیبایی های مهر را به یک رویای دست نیافتنی  مبدل کند ،رویایی که فقط سهم داراها ونورچشمی ها خواهد شد.

این روزها بوی گرانی و تحقیر ایرانی،زیبایی های وطروات بوی ماه مهر را به حاشیه رانده است،مهر دیگر زیبایی های گذشته اش را ندارد ،چرا که صدای ندارم ندارم های پدر بیکار ویا کم درآمد خانواده و گریه کودکان آزمند و پر رویای سرزمینم ،خنده ها وشوق اشتیاق کودکانه برای آغاز بهار علم وتحصیل را مستور وخاموش کرده است .

همه چیز تحت شعاع تصمیمات نادرست ویا سوء مدیریت ها قرار دارد ،به یکباره قیمتها نجومی شده وسر به فلک کشیده اند،افزایش سرسام آور ولجام گسیخته ملزومات مدرسه ،لوازم التحریر فروشی ها را به لوازم التحقیر کننده ایرانی تبدیل کرده است ،بوی ماه مهر حداقل برای یک بچه محصل ایرانی آن هم از نوع روستایی و با رعایت صرفه جویی حداقل 700تا800هزارتومان آب خواهد خورد .

غصه بزرگتراز اینجا نشات می گیرد که آموزش وپرورش با اجبار در تهیه لباس فرم دانش آموزی به قوز بالا قوز خانواده ها تبدیل شده است ،در حالیکه هدف از اجرای این طرح یکرنگ سازی دانش آموزان وهمرنگ نمودن فقیر وغنی اعلام شده ،اما تهیه لباس فرم دانش اموزی بدلیل قیمت تمام شده از سوی تولید کننده ،خود به یک چالش برای برخی خانواده های کم درامد تبدیل شده است .

در حالیکه انتظار می رود در آستانه ماه مهر مدیران آموزش وپرورش باترغیب نهادهای نظارتی واستمرار در بازرسی هابه وضعیت بازار فروش لوازم التحریر سامانی بدهند ،اما نه تنها این بازار به حال خود رها شده  ،خود آموزش وپرورش به دلیل عدم نظارت بر قیمت تمام شده لباس های فرم دانش آموزی به بخشی از مشکل بازار تبدیل شده است .

مسئولین آموزش وپرورش اگر واقعا بر روند واگذاری پیمان دوخت لباس های فرم به تولیدها نظارت دقیقی داشته باشند،با یک حساب سرانگشتی خواهند فهمید که وقتی خرج تولید یک لباس فرم دانش اموز ابتدایی ویا اول راهنمایی تنها یک ونیم متر پارچه بی کیفیت باشد ،چگونه تولیدی ها بایستی هزینه ای بالغ بر 180 تا دویست هزار تومان بابت تولید یک دست لباس از دانش اموزز مطالبه نمایند؟!مگر واقعا اینجا چه خبر است ؟!

مع الاسف باید اقرار کرد در اینجا هرج ومرجی به تمام معنا حاکم است ،وقتی فروشنده لوزام التحریر خود رابه حداقل های نظارت ملزم نمی کند وهر جور دلش خواست قیمت تعیین می کند ،وقتی فروشنده البسه وکیف وکفش هیچ معیاری برای تعیین قیمت محصولات خود ندارد ،وقتی خیاط یک ونیم متر پارچه بی کیفیت را به متری 100هزار وحتی بیشتر به خانواده ها قالب می کند ،هیچ معنایی بحز حاکم شدن بی قانونی وهرج ومرج ساختاری در بازار امروز کشور واستان نمی توان متصور بود !

مسئولین محترم ،دستگاههای نظارتی واقعا چرا به داد مردم نمی رسید ، واقعا این مردم چه گناهی مرتکب شده اند که اینگونه باید مستحق مجازات شوند؟! ،عامیانی وخودمانی باید بگویم " مردم ما گناه دارند "به دادشان برسید ،نگذارید استشمام بوی ماه مهر اینقدر برایشان هزینه بردار شود ،نگذارید خاطرات شیرین ماه مهر برای کودکان سرزمینمان به رویایی دست نیافتنی تبدیل شود ،ناسلامتی این مردم روی دریای نفت وگاز خوابیده اند!!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار