معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: آذربایجان‌غربی در بحث بیکاری و اشتغال از میانگین کشوری پائین‌تر است و معلوم نیست با این همه مزیت‌ها چه مشکلی در استان وجود دارد که پیشرفت نمی‌کند.
کد خبر: ۷۸۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 19 September 2019

به گزاش تابناک آذربایجان غربی عباس قبادی امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد،اظهار کرد: آذربایجان‌غربی یکی از پراهمیت‌ترین استان‌های کشور به دلیل داشتن مزیت‌های فراوان محسوب می‌شود و باید توجه خاصی به این استان مرزی شود.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها از سوی کشورهای غربی برای کشور افزود: با توجه به همرز بودن با سه کشور خارجی تحریم‌ها برای آذربایجان‌غربی برکت است و با داشتن معادن، نیروی کار مستعد و ظرفیت‌های فراوان و بهره برداری از این ظرفیت‌ها می‌توان مشکلات فروانی را در این استان برطرف کرد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت،معدن و تجارت خاطر نشان کرد: استان در اکثر شاخص‌ها در رتبه‌های پائینی قرار دارد و با توجه به ظرفیت‌های فراوان نمی‌دانیم چه مشکلی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که سالیان سال است نمی‌تواند پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار و عملکرد‌های ارائه شده کارگروه ستاد تسهیل در آذربایجان‌غربی تا حدودی موفق عمل کرده اما متاسفانه کارگروه ستاد تنظیم بازار مغفول مانده و نتوانسته عملکرد قابل قبولی از خود داشته باشد.

قبادی گفت: حساسیت کار در تنظیم بازار بسیار بالا است و باید تمامی مسؤولان ستادی با جدیت به این موضوع پرداخت کنند تا آشفتگی در این زمینه برچیده شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت،معدن و تجارت اظهار کرد: رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی باید تحول، پیگیری و کار جدید را سرمنشاء فعالیت‌های خود قرار دهد تا شاهد پیشرفت استان در تمامی شاخص‌های کشوری باشیم.

وی به بروکراسی اداری اشاره کرد و افزود: وزیر صمت در ابلاغی که به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی داده‌اند، همه اختیارات وزیر در وزارت را به وی ابلاغ کرده‌اند و می‌تواند هر آنچه وزیر می‌تواند انجام دهد با اختیار تام آن را در استان انجام دهد.

به گزارش فارس، در این مراسم ضمن تجلیل از خدمات و تلاش های محمد دهقان سرپرست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، غلامرضا بابایی به عنوان رئیس جدید این سازمان در آذربایجان غربی معارفه شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار