مهرداد لاهوتی در گفت و گو با تابناک؛
تابناک / طبق گزارش رسمی سازمان نهضت سوادآموزی کشور, 60 درصد خروج زودهنگام دانش آموزان دوره ابتدایی از تحصیل به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی است.
کد خبر: ۷۸۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 21 September 2019

تابناک / طبق گزارش رسمی سازمان نهضت سوادآموزی کشور, 60 درصد خروج زودهنگام دانش آموزان دوره ابتدایی از تحصیل به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

گرچه دولت های مختلف درصدد اقداماتی برای تحصیل دانش آموزان بوده اند اما متغیرهایی مانع ادامه تحصیل این دانش آموزان شده است.

آمارها نشان می دهد تاکنون اغلب طرح ها برای ریشه کنی بی سوادی با پشتیبانی دولت ها بوده است نه صرفا دولت؛ و مسئولیت پذیری و همراهی مردم سبب شده است تا بعضا عدد و رقم ها در این حوزه بهبود یابد.

در همین خصوص مدتی قبل بود که سیدمهدی رجایی, شهردار لنگرود در گفت و گویی اظهار کرد: با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، طبیعتا یکی از دغدغه های مهم تیم مدیریت شهری در لنگرود, کودکان عزیز نیازمندی است که خیلی از آن ها سرپرست ندارند و به دلیل وضعیت نامطلوب مالی از حداقل امکانات مورد نیاز برای ادامه تحصیل محروم هستند.

رجایی گفت: از همه شهروندان عزیز لنگرودی می خواهم که با پویش مهر تحصیلی سال 98 ؛ با هدف کمک برای تأمین اقلام مورد نیاز برای تحصیل کودکان نیازمند, شامل لوازم التحریر، کیف، کفش و سایر هزینه های تحصیل با ما همراهی کنند و خودشان رسانه نسل فردای ما باشند.

 

راه اندازی #پویش_مهر_تحصیلی98 توسط شهرداری لنگرود را اقدامی به موقع و ضروری می دانم / تعامل شهردار لنگرود با رسانه ها کم نظیر است / شهردار جوان لنگرود هم مشورت پذیر است و هم از مشاوران خوبی بهره می برد

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز دراین خصوص طی گفت و گویی با تابناک اظهار کرد: اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ قطعا میسر نیست.

لاهوتی تصریح کرد: تلاش های اقتصادی و اجتماعی زمانی می توانند نتیجه بخش باشد که الزامات مورد نظر آنها در فرهنگ جامعه نهادینه شده باشد.

نماینده مردم لنگرود ادامه داد: ابعاد فرهنگ و تأثیرات آن، بر خلاف عقیده عده ای، به ایجاد مراکز آموزشی خلاصه نمی شود و گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی ترین فعالیت های فردی تا جدی ترین مسئولیت های اجتماعی کشیده شده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است.»

لاهوتی درخصوص راه اندازی #پویش_مهر_تحصیلی98 توسط شهرداری لنگرود نیز گفت: در سال های گذشته، نارسایی‌های اقتصادی، با شدت پر رنگ تری جلوه پیدا کرده است و احساسی که از مشکلات اقتصادی در  افکار عمومی نقش بسته به مراتب عمیق‌تر از ادوار پس از انقلاب به نظر می‌رسد.

وی افزود: بی شک، نقش تحریم ها، در بروز مشکلات اقتصادی بی تاثیر نیست اما در این میان، متاسفانه برخی نقش بسیار پر رنگ و برجسته‌ای را برای تحریم‌ها در بروز مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی کشور قائل هستند، امری که به واقع دور از واقعیت است و اغراق می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی در کشور که نمیتوان کتمان کرد, همه وظیفه داریم با همکاری و همدلی قدری از سنگینی این بار را از شانه قشر نیازمند کم کنیم و از این رو راه اندازی #پویش_مهر_تحصیلی98 توسط شهرداری لنگرود را اقدامی به موقع و ضروری می دانم.

لاهوتی در پایان خاطرنشان کرد: طی دو سال و اندی که از عمر شورای پنجم گذشته است, تعامل مهندس رجایی, شهردار لنگرود با رسانه ها را کم نظیر دیدم و مسیر خوبی را طی می کند؛ شهردار جوان لنگرود نشان داد که هم مشورت پذیر است و هم از مشاوران خوبی بهره می برد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار