یک نشریه آمریکایی با اشاره به تشدید تنش میان ایران و آمریکا و آنچه که احتمال جنگ میان دو کشور خواند، نوشت تهران در سال های اخیر به رغم تحریم های شدید، قابلیت های نظامی خود را افزایش داده است.
کد خبر: ۷۸۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 22 September 2019

 

تابناک / نشریه نشنال اینترست در گزارشی با عنوان "ایران چگونه علیه آمریکا جنگ به راه می اندازد"، افزود در دوران پس از جنگ سرد  هیچ کشوری به اندازه ایران درصدد نبوده است آمریکا را به چالش بکشد. از خاورمیانه گرفته تا آمریکای لاتین، تهران از هیچ فرصتی برای خصومت علیه آمریکا و کاهش نفوذ آن غافل نشده است.

این نشریه با اشاره به حضور گسترده نظامی آمریکا در منطقه افزود ایران برای مقابله با این مساله، دکترین نظامی مبتنی بر بازدارندگی را دنبال می کند و برای این منظور به توان موشکی، جنگ های دریایی نامتقارن به خصوص تهدید بستن تنگه هرمز و همچنین استفاده از گروه های نیابتی متکی است.

نشنال اینترست با اشاره مختصر به موشک هایی که ایران در زرادخانه خود دارد، افزود  سجیل، به ویژه سجیل – 1 و سجیل – 2 موشک هایی است که آمریکا باید بیش از هر چیز از آنها بترسد.

در ادامه این گزارش به موشک های بالستیک خلیج فارس اشاره شده و به نقل از برخی منابع خبری ایرانی آمده است این مدل، پیشرفته ترین و مهم ترین نوع موشکی است که نیروی دریایی سپاه در اختیار دارد. مهم ترین ویژگی این موشک ها آن است که مافوق صوت هستند.

این نشریه در تشریح توانمندی های ایران در عرصه زیردریایی افزود شاید بزرگ ترین تهدید بازدارندگی ایران، توانایی آن برای تهدید نفت کش ها در تنگه هرمز باشد. و اگر ایران تلاش کند این تنگه را مسدود کند، زیردریایی ها بسیار مفید خواهند بود. زیرا در آب های کم عمق خلیج فارس، توانایی استقرار زیردریایی به صورت موثر کشتی های سطحی را تهدید می کند. ایران انواع مختلف زیردریایی در اختیار دارد اما در هرگونه جنگ، زیردریایی کلاس غدیر به صورت خاص مهلک خواهد بود. به ویژه آنکه اندازه کوچک این زیردریایی، رهیابی آن را دشوار می کند.

نشنال اینترست همچنین از جنبش حزب الله لبنان به عنوان قابل استفاده ترین و ماهرترین "سلاح جنگی" در زرادخانه های ایران یاد کرده و نوشه است شاید باارزش ترین قابلیت حزب الله برای ایران، توانمندی عملیاتی آن باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار