نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه طبق مواضع سایر اعضای دائمی شورای امنیت، بعید به نظر می رسد شکایت سعودی ها به نتیجه خاصی برسد، ادامه داد: در واقع می توان اذعان کرد مقامات این کشور نیز رویه آمریکایی ها را در پی گرفته و به سمت اجرای سیاست دروغ حداکثری حرکت می کنند.
کد خبر: ۷۸۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 22 September 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی  در خصوص ادعای عربستان سعودی در نامه‌ای به سازمان ملل مبنی بر اینکه تسلیحات مورد استفاده در حمله به آرامکو، ایرانی است، گفت: این اقدام مسبوق به سابقه است و یکبار دیگر سعودی ها قطعاتی را در شورای امنیت نشان دادند اما محکومیتی برای کشورمان حاصل نشد.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی اعتقاد دارد این اقدام سعودی ها در شرایط کنونی فرار رو به جلو است زیرا دلیل محکمه پسندی ندارند.

سعودی ها به سمت اجرای سیاست دروغ حداکثری حرکت می کنند

وی با اشاره به اینکه طبق مواضع سایر اعضای دائمی شورای امنیت، بعید به نظر می رسد شکایت سعودی ها به نتیجه خاصی برسد، ادامه داد: در واقع می توان اذعان کرد مقامات این کشور نیز رویه آمریکایی ها را در پی گرفته و به سمت اجرای سیاست دروغ حداکثری حرکت می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: یادآور می شود سعودی ها و سایر کشورهای حاضر در ائتلاف عربی باید برای 5 سال جنایت و بمباران شهرها و منازل یمنی ها پاسخگو باشند زیرا خون های ناحقی در این تجاوز آشکار ریخته شد.

بعید به نظر می رسد سازمان ملل بر شکایت سعودی ها صحه بگذارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین به نظر نمی رسد سازمان ملل که در زمان بان کی مون اعلام کرد به دلیل دریافت پول از عربستان نسبت به قرائت گزارش دیده بان حقوق بشر در خصوص جنایت جنگی یمن صرف نظر کرده، در شرایط کنونی به شکایت سعودی ها صحه بگذارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عربستان سعودی در نامه‌ای به سازمان ملل مدعی «ایرانی بودن» تسلیحات مورد استفاده در حمله به آرامکو شد.

عربستان همچنین اعلام کرده است که تمام اقدامات قانونی را برای پاسخ به این حملات اتخاذ خواهد کرد.

یادآور می شود پیش از این، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی و وزارت دفاع عربستان نیز با نشان دادن قطعات باقی مانده از موشک‌هایی که پالایشگاه‌های سعودی را هدف قرار دادند، مدعی شد که این تسلیحات ایرانی است./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار