رییس اداره هواشناسی اشنویه گفت: ایستگاه هواشناسی شهر نالوس این شهرستان با سه میلیارد ریال اعتبار راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۸۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 22 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی صالح راوندی  اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و شرایط اقلیمی این شهرستان، وجود یک رادار هواشناسی در شهر نالوس بسیار لازم و ضروری است.

وی افزود: بر همین اساس راه‌اندازی یک ایستگاه خودکار هواشناسی در شهر نالوس مصوب و اعتبار لازم جهت احداث آن نیز تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود اراضی باغی فراوان در شهر نالوس، ایجاد ایستگاه هواشناسی در این شهر سبب پوشش نقطه‌ای و برآورد دقیق نیاز آبی این باغات در تحلیل داده‌های آماری خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار اشنویه در سال گذشته افزود: با راه اندازی این سامانه در این شهرستان ضمن جمع‌آوری سریع و دقیق اطلاعات مختلف مانند دمای هوا، سرعت باد، تشعشع خورشید، سنجش آلودگی هوا، مقدار بارش برف و باران، چگالی برف، مقدار تبخیر، رطوبت هوا، تمامی اطلاعات مربوط به شرایط جوی را نیز در خود ذخیره و به نقاط از پیش تعیین شده مخابره و ارسال می‌کند.
وی اظهار داشت: این اطلاعات نقش مهمی در برنامه‌های تحقیقاتی و عملیاتی ایفا کرده و به عنوان داده‌های اولیه در پردازش و معادلات مختلف به کار گرفته شود.
راوندی گفت: علاوه بر این به عنوان ابزار اصلی در جهت اطلاع‌رسانی صحیح در بخش‌های مختلف از جمله ناوبری، پیش‌بینی وضع هوا، صنعت، کشاورزی، اقلیم، شهرسازی و بسیاری موارد دیگر نیز کاربرد دارد.
رییس اداره هواشناسی اشنویه، اتصال به شبکه یکپارچه و خودکار سازمان هواشناسی، دسترسی به حجم بالایی از داده‌ها و پارامترهای هواشناسی در واحد زمان، سرعت و دقت بالا در جمع‌آوری و ثبت داده‌ها و حذف خطای انسانی، امکان جمع‌آوری اطلاعات در شرایط بد جوی، دسترسی به اطلاعات و آمار ذخیره شده بصورت یک شبکه پایدار، حذف گراف‌ها و دفاتر و وسایل هزینه‌بر ایستگاه‌های سنتی و امکان برنامه‌ریزی‌های ماهانه، فصلی و سالانه را از مزایای راه‌اندازی این ایستگاه هواشناسی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا اشنویه دارای دو بخش مرکزی و نالوس است؛ بخش نالوس ۱۶ هزار و ۲۵۸ نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار