مدیرگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در نیمه نخست امسال در مجموع ۹۹۰میلیارد ریال غرامت به حساب کشاورزان سیل‌زده خوزستان که زیر پوشش بیمه بودند پرداخت کرد.
کد خبر: ۷۸۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 24 September 2019

محمد آلاله  افزود: این میزان غرامت بابت خسارت به ۴۱ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی که در جریان سیلاب فروردین امسال دچار آبگرفتگی شده بود، پرداخت شد.

وی پیش بینی کرد تعهدات صندوق بیمه کشاورزی در پرداخت غرامت های ناشی از سیلاب به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.

وی گفت: همه پرونده های کشاورزان سیل زده زیرپوشش وارد سامانه شده اند که به محض تخصیص اعتبار ، نسبت به پرداخت بقیه غرامت به کشاورزان خسارت دیده اقدام می شود.

آلاله بیشترین سقف پرداختی غرامت از سوی بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان سیل زده خوزستانی را ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برای هر هکتار گندم آبی بیان کرد و افزود: البته دولت به صورت جداگانه به هر هکتار گندم آبی در خوزستان که در جریان سیل فروردین امسال دچار آبگرفتگی شده ۵۰ میلیون ریال کمک بدون عوض می‌کند و این سقف در صورت احراز عملکرد بالا در سال زراعی گذشته، تا ۳۰ درصد قابل افزایش است.

این نخستین بار است که دولت به کشاورزان سیل زده خوزستان که حتی زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی نبودند کمک می کند.

برخی کشاورزان خوزستانی در جریان سیل گذشته، بنا به توصیه مسئولان ارشد کشور، اجازه دادند برای کاهش خسارات سیلاب ، آب از زمین های کشاورزی در حال برداشت آنان عبور کند  تا جان مردم نیز به خطر نیفتد.

در جریان سیلاب اخیر بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان دچار آبگرفتگی شد و حدود ۷۵۰ هزار تن گندم آماده برداشت از بین رفت.

سیل فروردین امسال که گفته می شود دست کم در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال به مجموعه بخش کشاورزی خوزستان خسارت زد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار