قائم مقام شهرداری کرج گفت: هرچند دوچرخه‌ها درصد ناچیزی از کل جریان ترافیک شهری را به خود اختصاص می‌دهند ولی باید برای تردد آسان همین درصد اندک هم برنامه‌ریزی کرد.
کد خبر: ۷۸۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 24 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علیرضا عسگری در حاشیه مراسم سه شنبه‌های خودرو اظهار داشت: همگانی شدن پویش سه شنبه‌های خودرو باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود و امیدواریم با استقبال شهروندان از این پویش، همه روزهای هفته بدون خودرو باشد.

این مسئول با بیان این ‌که از تمامی شهروندان دعوت می‌شود برای حفظ سلامت خودشان هم شده از دوچرخه استفاده کنند، افزود: گسترش فرهنگ دوچرخه سواری نقش به سزایی در کاهش تردد خودروهای شخصی و تک سرنشین در سطح شهر دارد.

عسگری  با اشاره به اینکه افزایش تعداد دوچرخه سواران  نقش به سزایی در کاهش ترافیک در نقاط پر تردد شهر دارد، گفت: برای تحقق این هدف مدیریت شهری به دنبال ایجاد مسیرهای مناسب دوچرخه سواری و معابر وِیژه برای دوچرخه سواران است.

در ادامه این مراسم معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج نیز با اشاره به اینکه پویش کشوری سه‌شنبه‌های بدون خودرو با هدف کاهش استفاده از خودروهای تک ‌سرنشین، افزایش سرانه ورزش همگانی و جلوگیری از آلودگی هوا در کشور شکل گرفته ، افزود: شهر کرج نیز به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوسته تا فرهنگ استفاده از سیستم حمل و نقل پاک به جای خودرو در این کلانشهر ترویج شود.

محمدرضا  احمدی نژاد افزود: تلاش داریم با همگانی کردن پویش سه شنبه های بدون خودرو، سهم دوچرخه در سیستم حمل و نقل عمومی کرج را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: برای حل مشکل آلودگی و ترافیک شهر راهی جز ترویج فرهنگ استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی پاک نداریم  و در این راستا به دنبال افزایش تعداد دوچرخه سواران شهر هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار