به گزارش تابناک سمنان: سید حسن میرعماد پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه وسعت اراضی کشاورزی در این استان کم است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور صادرشده است.
کد خبر: ۷۸۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 25 September 2019

میرعماد با اشاره به اینکه وسعت اراضی کشاورزی در این استان کم است، خاطرنشان کرد: محصولات مازاد بر نیاز در این منطقه به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور صادر می‌شود که این امر منجر به ارز آوری در حوزه کشاورزی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه این استان در جایگاه خوبی در حوزه تولید و صادرات محصولات کشاورزی قرار دارد، اظهار داشت: سال گذشته ۳۰ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور صادرشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه تولید مازاد بر نیاز در برخی محصولات دامی و باغی در استان سمنان محقق شده است، افزود: انگور، پسته، زردآلو، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، گوشت شترمرغ ازجمله محصولاتی هستند که مازاد بر نیاز در استان  تولید می‌شوند.

 

راه‌اندازی اورژانس صحرایی از سوی  جهادگران استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به احداث پنج هزار کیلومتر خاک‌ریز و ایجاد جاده‌های رملی در مناطق جنگی، بیان کرد: راه‌اندازی اورژانس صحرایی از دیگر اقدامات مهم جهادگران استان در عرصه دفاع مقدس بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر نقش مهم جهاد سازندگی در دفاع مقدس گفت: ۲۷ هزار نیرو به جبهه‌های دفاع مقدس اعزام شدند که در این مدت ۱۱۸ شهید، یک هزار و ۲۲۱ نفر جانباز و ۲۵ نفر آزاده از نیروهای جهاد سازندگی استان سمنان به این نظام تقدیم شده است.

میرعماد بابیان خدمات جهادگران در دوران دفاع مقدس گفت: ایجاد ۲۵ هزار کیلومتر جاده و ۲۶۰ دهنه پل در مناطق جنگی ازجمله شاخص‌ترین خدمات جهادگران استان در دفاع مقدس محسوب می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار