مدیرعامل شرکت گاز استان عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با بیان اینکه سومین استان مصرف کننده گاز در کشور هستیم، گفت: شرکت گاز خوزستان 70 درصد سبد انرژی کشور را تامین می‌کند.
کد خبر: ۷۸۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 01 October 2019

عبدالله ابول پور در همایش تجلیل از امدادگران گاز استان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت گاز خوزستان در حال حاضر 98 درصد از سوخت مورد نیاز صنایع استان را تامین می‌کند که 95 درصد از گاز مصرفی در استان توسط صنایع و 5 درصد در بخش خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز خوزستان 70 درصد سبد انرژی کشور را تامین می‌کند، افزود: این گاز برای مصرف پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع نیشکر و ... تولید و تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بحث تامین سوخت پاک، تصریح کرد: در استان خوزستان در حال حاضر 104 جایگاه CNG وجود دارد و این تعداد جایگاه به معنای تامین 20 درصد از سوخت مصرفی خودروها و گامی بزرگ در حذف آلاینده‌ها از سطح استان است.

ابول پور عنوان کرد: تا پایان سال 97 بیش از 18 میلیارد متر مکعب گاز مصرف کرده‌ایم و در این زمینه سومین استان مصرف کننده گاز در کشور هستیم. اگر بحث افزایش مصرف گاز توسط نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا سال 1400 در دستور کار قرار بگیرد، ما به جایگاه اول و یا دوم مصرف گاز در کشور خواهیم رسید.

وی ادامه داد: در بخش توسعه شهری به بیش از 99 درصد از مناطق شهری خوزستان گازرسانی انجام شده است. همچنین در بخش روستایی نیز به بیش از 83 درصد از روستاهای استان گازرسانی شده است و در این زمینه برنامه داریم تا پرونده توسعه گازرسانی را در خوزستان به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با بیان اینکه برنامه شرکت گاز در 40 ساله دوم بحث نگهداشت و مراقبت و پایداری در مصرف گاز است، گفت: در حال حاضر در خوزستان بیش از حدود 120 واحد امدادی وجود دارد که همه این واحدهای امدادی مجهز و دارای زیرساخت‌های بسیار خوب هستند.

ابول پور اظهار کرد: از سال گذشته شعار شرکت گاز خوزستان از بحث توسعه به برندینگ تغییر پیدا کرده است زیرا باید با تلاشی که در مجموعه انجام می‌گیرد، به تحسین برانگیزترین شرکت ارائه خدمات در کشور تبدیل شویم و در این زمینه قطعا همه با یکدیگر تلاش خواهیم کرد تا به این مهم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا در همه شاخص‌های فرآیندی و عملکردی به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده خدمات در کشور فعالیت کنیم. این مساله یک کار تیمی و بسیار سخت است اما باید برای آن تلاش کنیم تا به این مهم دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: پیش قراولان و پیشانی وزارت نفت امدادگران هستند. شماره 194 کانال ارتباط مردم با وزارت نفت است. این شماره مربوط به حوزه امداد و درگاه ورود مردم به وزارت نفت است. از این رو امدادگران جایگاه ویژه‌ای را در وزارت نفت دارند.

ابول پور بیان کرد: در ایام سیل در خوزستان یک افتخار به دست آوردیم و این مساله آن بود که خبری مبنی بر قطع گاز در استان وجود نداشت و شرایط گازرسانی در زمان وقوع سیلاب پایدار بود. هوشیاری و تلاش کارکنان باعث رقم خوردن چنین امری شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مصرف گاز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار