نماینده سازمان حج و زیارت گفت: مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان به توجه به مهلت قانونی اقامت در کشور عراق ۳۰ روز می‌باشد.
کد خبر: ۷۸۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 02 October 2019

سید مرتضی حسینی، نماینده سازمان حج و زیارت در عتبات، درباره شرایط بهره مندی زوار از خدمات بیمه‌ای گفت: خدمات بیمه شامل زائرینی می‌شود که در سامانه سماح ثبت نام نموده و با گذرنامه معتبر از مرزهلای قانونی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق عزیمت می‌نماید.حسینی در ادامه افزود: محدوده بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۵۰ کیلومتری پایانه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامرا و مسیرهای منتهی به آن‌ها ادامه خواهد داشت و پس از خروج بیمه شده از خاک عراق و ورود به ایران تا فاصله ۵۰ کیلومتری پس از پایانه مرزی خاتمه می‌یابد.

نماینده سازمان حج و زیارت افزود: پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای هوایی از زمان ورود به خاک کشور عراق آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامراء و مسیرهای منتهی به آن‌ها ادامه خواهد داشت و پس از خروج بیمه شده از خاک عراق و ورود به ایران خاتمه می‌یابد.

مدت پوشش بیمه‌ای چقدر است؟

حسینی افزود: مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان به توجه به مهلت قانونی اقامت در کشور عراق ۳۰ روز می‌باشد.

معیار محاسبه مدت پوشش بیمه‌ای چیست؟

نماینده سازمان حج و زیارت در عتبات افزود: معیار محاسبه مدت پوشش بیمه‌ای مهر ورود و خروج اداره گذرنامه نیروی انتظامی کشور در مبادی خروجی و ورودی می‌باشد.

در صورت انصراف در سامانه سمانه سماح و سفر به عتبات زائران مشمول بیمه خواهند شد؟

وی در ادامه بیان کرد: امکان انصراف در سامانه سماح تا ۴۸ ساعت قبل از تاریخ اعزام امکانپذیر می‌باشد بدیهی است چنانچه انصراف زائر در سامانه به ثبت رسیده باشد مشمول خدمات بیمه‌ای نخواهد بود.

مدت زمان پرداخت خسارت و مدارک مورد نیاز

حسینی در ادامه بیان کرد: در صورت ایجاد هر گونه خسارت برای هر یک از بیمه شدگان، مراتب حداکثر ظرف مدت ۹۰ روز از تاریخ وقوع حادثه می‌بایست به بیمه گر اعلام و متعاقب آن مدارک و مستندات ذیل ارسال گردد. بیمه شده یا ذینفع وی موظف است هر گونه مدارک لازم دیگری را که برای تایید و پرداخت غرامت نیاز باشد به بیمه گر ارائه نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار