جعفر کاشانی از سال ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۵۳ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود و ۳۸ بازی با لباس تیم ملی انجام داد. جعفر کاشانی کارمند سیاسی وزارت امور خارجه، کاردار و سرکنسول وسفير ایران در کشورهای انگلستان، آلمان، سوریه و امارات بود.
کد خبر: ۷۸۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 02 October 2019

جعفر کاشانی از بازیکنان سابق پرسپولیس و تیم ملی ساعاتی پیش در سن 76 سالگی درگذشت. او فوتبال را از باشگاه فوتبال شاهین تهران شروع و پس از انحلال آن در سال ۱۳۴۶ به تیم پرسپولیس رفت و تا پایان دوران ورزشی خود در این تیم باقی‌ماند و چهارمین کاپیتان تاریخ این تیم شد.

به گزارش سلام نو، او از سال ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۵۳ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود و ۳۸ بازی با لباس تیم ملی انجام داد. جعفر کاشانی کارمند سیاسی وزارت امور خارجه، کاردار و سرکنسول وسفیرایران در کشورهای انگلستان، آلمان، سوریه و امارات بود.

جعفر کاشانی روز چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۵۳ هفته بیست و دوم جام دوم تخت جمشید جعفر کاشانی با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس پای به میدان می‌گذارد تا سرخپوشان آخرین دیدار فصل را برابر تاج رقیب سنتی برگزار کنند مسئولان باشگاه با خداحافظی او ابتدا مخالفت می‌کنند این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ به سود سرخپوشان پایان می‌یابد تا او در آخرین گام نیز پیروز میدان باشد.

جعفرکاشانی کارمند سیاسی وزارت امور خارجه، کاردار و سرکنسول ایران در کشورهای انگلستان، آلمان، سوریه و امارات بوده در سال ۱۳۶۱ پس از سفر صادق خلخالی(حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب) از لیبی به امارات و در خواست وی برای برگزاری مراسم سخنرانی در امارات به منظور نامیدن خلیج اسلامی به جای خلیج فارس با برخورد شدید جعفر کاشانی مواجه و از امارات توسط وی اخراج گردید که برخورد شدید و تحدید به اعدام توسط خلخالی را در پی داشت اما ایشان پای حرف خودش ایستاد و از وزارت امور خارجه اخراج شد.

پس از سال ۱۳۶۴ با مداخله مقامات سیاسی وقت وی را به ایران برگرداندند و خواهان پذیرش چند سمت وسط ایشان شدند که کاشانی مخالفت کرده و راهی باشگاه شاهین شد و دست خالی شروع به ساختن باشگاه شاهین تهران با کمک و همراهی مهندس هاشم‌زاده نمود که ثمره آن شد یکی از مجهزترین مجموعه‌های ورزشی ایران که تماماً از سوی ایشان آن مجموعه وقف ورزش و جوانان ایران شد.

او در سال‌های اخیر رییس هیات مدیره پرسپولیس بود و در حالی دارفانی را وداع گفت که همچنان رییس هیات مدیره پرسپولیس است.

برچسب ها: جعفر کاشانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار