کمک 40 درصدی بلاعوض به رانش‌دیدگان کالپوشی
کد خبر: ۷۸۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 03 October 2019

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به پیش‌بینی اعتبار 55 میلیارد ریالی برای ساخت این روستای رانش‌دیده در منطقه‌ای متفاوت از قبل گفت: دو پنجم این تسهیلات(40درصد) به‌طور بلاعوض در اختیار ساکنان این روستای رانش‌دیده قرار می‌گیرد.

علیرضا فلاحی در بازدید استاندار از شهرک جدید در حال ساخت روستای حسین آباد کالپوش که در ابتدای سال به دلیل رانش‌زمین جابجا شد با اشاره به آغاز عملیات احداث منازل در محل جدید این روستا  اظهار کرد: به‌منظور کاهش هزینه‌ها و تسریع در روند ساخت این روستای جدید بنیاد مسکن ماشین‌آلات خود را برای آماده سازی سایت جدید شهرک در این منطقه مستقر کرده است.

از خاک‌برداری به حجم ۱۸ هزار متر مکعب در این سایت جدید خبر داد و افزود: افزون بر۹۰ درصد این کار توسط ماشین آلات بنیاد مسکن استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ قطعه برای مردمی که ‌منازل آنها آسیب دیده است در این منطقه امکان سنجی شده است خاطرنشان کرد: تاکنون به ۷۴ خانوار در این سایت زمین واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به این روستا ضمن تقدیر از پیگیری‌های مستمر استاندار سمنان تصریح کرد: بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این شهرک در نظر گرفته شده که ۲ میلیارد تومان آن بلاعوض ست.

همچنین حجت الاسلام بهرامی، امام‌جمعه کالپوش در این بازدید به تقدیر از پیگیری‌های استاندار و دیگر مسوولان استان پرداخت و گفت: استاندار و معاونین استاندار و نماینده شاهرود و میامی از ابتدای بروز رانش‌زمین تاکنون بارها به صورت حضوری به منطقه سفر کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مسوولان اجرایی برای ساخت مجدد این روستا افزود: دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد ولایی طرح‌های خوبی برای منطقه دارند که در این مرحله نیاز به مشارکت و همراهی مردم است.

بهرامی ادامه داد: بالغ بر ۹۵ میلیون تومان وام برای ساخت و ساز و خرید وسایل مورد نیاز منزل برای هر کدام از مردم آسیب‌دیده از رانش‌زمین در نظر گرفته شده که بالغ بر ۲۶ میلیون آن بلاعوض است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار