کد خبر: ۷۸۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 03 October 2019

فرماندار میامی از میامی به عنوان یکی از معدنی‌ترین شهرستان‌ها نام برد و گفت: میامی بیشترین ذخایر معدنی را در بین شهرستان‌های کشور دارد

احمد ملایری در دومین جلسه استانی ستاد توسعه شهرستان میامی که با حضور استاندار سمنان، نماینده شاهرود و میامی و ...برگزار شد از معدن به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در این شهرستان نام برد و اظهار کرد: از لحاظ مواد معدنی این شهرستان از ظرفیت‌های بسیار متنوع و کم‌نظیری برخوردار است .

وی بر ضرورت توجه بیشتر به معادن این شهرستان تاکید و تصریح کرد: مهمترین مشکل ما در بخش معدنی نبود زیرساخت‌ها است.

فرماندار میامی با بیان اینکه میامی با وجود جمعیت کم اما در تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی دارد گفت: سهمیه  ۵۲ درصدی این شهرستان از تولید گندم استان، نشان از نقش مهم این شهرستان در این بخش دارد.

وی ادامه داد: همچنین این شهرستان همچنین در بخش دامپروری نیز می تواند با ظرفیت های موجود، سهم به سزایی از تولید گوشت و لبنیات استان را به خود اختصاص دهد.

ملایری با بیان اینکه شهرستان میامی در وسعتی بالغ بر ۸۵۰۰ کیلومتر مربع ، دارای دو بخش مرکزی و کالپوش با جمعیت ۴۰ هزار نفر است افزود: ۴۹ روستا در این شهرستان وجود دارد که ۱۲ روستا در بخش کالپوش و مابقی در بخش مرکزی مستقر هستند.

وی از وجود۵۵ اثر ثبت شده ملی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: کمبود برخی زیرساخت‌ها و از جمله عدم ارتقاء نمایندگی به ادارات برخی مجموعه‌ها در شهرستان، نبود مجتمع اداری، نبود راه های مواصلاتی و به خصوص راه های روستایی، از جمله مشکلات این شهرستان است که امید است در سند توسعه این شهرستان، به این‌موارد توجه ویژه ای شود.

فرماندار میامی با برشمردن برخی مطالبات مردم میامی گفت: گاز رسانی به روستاها، پوشش آنتن‌دهی موبایل در نقاط مختلف شهرستان و راه‌های مواصلاتی از دیگر اولویت‌های این منطقه است ضمن اینکه احداث بیمارستان ۳۲ تخت خوابی در منطقه کالپوش یکی دیگر از نیازهای اصلی مردم شهرستان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار