به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مرکز آمار : نرخ تورم کل کشور در شهريور ماه ١٣٩٨ برابر ٤٢,٧ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٤٢.٦ درصد برای دهک اول تا ٤٤.٩ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.
کد خبر: ۷۸۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 03 October 2019

براساس گزارش منتشر شده نرخ تورم کل کشور در شهريور ماه ١٣٩٨ برابر ٤٢,٧ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٤٢.٦ درصد برای دهک اول تا ٤٤.٩ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٥٨.٩ درصد برای دهک اول تا ٦٥.٨ درصد برای دهک دهم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٩.٤ درصد برای دهک اول تا ٤٠.٢ درصد برای دهک دهم است.

فاصله تورمی دهک‌ها

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٢,٣ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٢.٩ درصد) ٠.٦ واحد درصد كاهش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٣ واحد درصد افزايش و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٠ واحد درصد كاهش نشان می‌دهد.تورم نقطه‌ای دهک‌ها یا تغییر در قدرت خرید خانوارهای مختلف کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل، در ماه جاری براي كل دهك ها كاهش يافته است.

براي مشاهده متن كامل خبر به به آدرس زیر مراجعه كنيد. 

https://www.amar.org.ir/Portals/0/News/1398/decile%209806.pdf

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار