در 97 جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد؛
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هزینه‌ها و درآمدهای پروژه میدان امام علی(ع) در دو سال گذشته باید شفاف‌سازی شود.
کد خبر: ۷۸۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 06 October 2019

نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد. امیراحمد زندآور در تذکری در خصوص وضعیت میدان امام علی(ع) اظهار کرد: هزینه‌ها و درآمدهای پروژه میدان امام علی(ع) باید شفاف سازی و نحوه بهره برداری از آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه میدان امام علی(ع) سرمایه مردم و شهر اصفهان است و نباید رها شود، گفت: در زمان احداث این پروژه املاک آن طور که مردم راضی باشند آزادسازی نشد و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

این عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: طرح خیابان سلمان فارسی و میدان شهدای هسته‌ای دو سال است متوقف شده است، نباید پروژه ای که چند مسیر اصلی شهر را به هم متصل می‌کند به دست فراموشی سپرده شود.

درگیری کلانشهرها با مسائل و آسیب‌های اجتماعی

کوروش محمدی در نطق میان دستور نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: مسائل و آسیب‌های اجتماعی امروزه کلانشهرهایی همچون اصفهان را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه مهاجرت‌ به کلانشهرها باعث می شود برخی ناهنجاری‌ها به دلیل انطباق نداشتن جمعیت با هنجارهای شهری اتفاق افتد، تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات در این راستا کاهش حس تعلق شهروندی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در اصفهان حدود نیم میلیون نفر حاشیه نشین زندگی می‌کنند، ادامه داد: افرادی که در مهاجرت های غیراصولی به این شهر مهاجرت کرده‌اند آسیب‌هایی را به وجود آورده‌اند چرا که به طور طبیعی وقتی اصولی بر انجام کار نباشد بحران ایجاد می‌شود.

وی افزود: در حالی که اصفهان در خارج از فضای خود به عنوان شهری برخوردار شهرت یافته، اما واقعیت چیز دیگری است.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ منطقه حاشیه‌ای و ۴۰۰ نقطه بی دفاع شهری در اصفهان است که در این نقاط شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی هستیم و برای سرویس دهی به این مناطق منابع کافی در اختیار نداریم، گفت: برای ورود به این مسئله عزم جدی فعالان اجتماعی بسیار ضروری است و باید کمک کنند بر رفع معضل بزرگ حاشیه نشینی متمرکز شویم و تبعات این معضل را در شهر به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به مهاجرت اتباع بیگانه، اظهار کرد: ایجاد انطباق و وفاق اجتماعی برای این شهروندان بسیار ضروری است زیرا بی‌شک اگر شهروندان احساس تعلق به شهر نداشته باشند، احساس مسئولیتی نسبت به ارزش‌های شهر نیز نخواهند داشت.

 

سنجش پذیری در چهارباغ اعمال شود

مهدی مزروعی نیز اظهار کرد: یکی از محورهای فکری شورای اسلامی شهر اصفهان که به عنوان شرط ضمن عقد با موکلان و شهروندان اصفهان مطرح بوده و در برنامه شهردار منتخب این شورا هم مورد تأکید قرار گرفت، مبنی بر این بود که تصمیمات شورا و شهرداری نظر متخصصان را تأمین و خبرگان هر حوزه را قانع کند و از چنان شفافیت و استواری مبانی تصمیم‌گیری برخوردار باشد که افکار عمومی تصمیمات مدیریت شهری را منطبق با نیازها و باورهای خود بیابد، همچنین تا حد امکان از رقابت و موازی کاری با بخش خصوصی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه سنجش پذیری شعار همیشگی شهردار اصفهان بوده است، افزود: در ارزیابی سه مؤلفه عنوان شده باید گفت در تغییراتی که در گذر فرهنگی چهارباغ در حال وقوع است، رجوع به افکار عمومی بیش از پیش الزامی و حیاتی به نظر می‌رسد چرا که در نهایت این مردم هستند که بهره‌برداران اصلی چهارباغ خواهند بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد کرد: در روند تصمیمات نهایی راهی و جایی برای دریافت نظر مردم اصفهان پیش بینی شود.  

وی گفت: بر اساس اطلاع واصله روندی آغاز شده تا در حوزه‌‍ های مختلف به ویژه در زمینه معماری جایزه‌ ملی یا بین‌المللی به نام اصفهان تعریف شده و روند آن آغاز شود و در همین زمینه بخش خصوصی نیز فعالیت هایی را آغاز کرده است، از این رو از فعالان و صاحبنظران هر بخش در مدیریت شهری و بخش خصوصی انتظار می‌رود ضمن پرهیز از موازی‌کاری و با رعایت احترام متقابل از اقداماتی که منجر به شکسن این روند در هر دو حوزه خواهد شد، خودداری کنند.

اولویت داشتن شهری کم خطر و تمیز است

عباسعلی جوادی با توضیح اینکه اولویت کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری داشتن شهری کم خطر و تمیز است، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا و کم خطر بیشتر به دنبال اقدامات پایه‌ای هستیم که تا کنون کمتر انجام شده است، به طور مثال در ارتباط با مسائل آتش‌نشانی که در این کمیسیون بررسی و پیگیری می‌شود، چند سال بود که وسایل جدید و لازم خریداری نشده بود و در سال گذشته تعداد بسیاری خودرو و وسایل مربوط به آتش‌نشانی خریداری کردیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با سازمان بازیافت نیز اقداماتی انجام دادیم تا آلودگی محیط‌زیستی کمتری داشته باشد. کمتر کردن آلودگی کودهایی که در اختیار فضای سبز شهر قرار می‌دهیم، ارتقای خدمت‌رسانی در سازمان موتوری، در سازمان پارک‌ها نیز به دنبال کاشت گیاهانی هستیم که به آبیاری کمتری نیاز داشته باشد  و کنترل اینکه شیرابه‌های زباله‌ها به زمین نفوذ نکند همگی از جمله فعالیت‌های پایه‌ای کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری نواحی استان در جهت اقدامات پایه‌ای برای استفاده بهینه از فاضلاب‌ها فعالیت خوبی داشته است، افزود: هدررفت فاضلابی که به شهرداری واگذار می‌شود، بسیار کم شده و از تصفیه فاضلاب‌ها برای آبیاری درختان غیرمثمر بهره‌گیری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد کمیسیون ما، در ارتباط با حفظ محیط‌زیست است که از هر نظر حائز اهمیت می‌باشد و فعالیت‌های امسال ما بیشتر برای قوی‌تر کردن اقدامات پایه‌ای برای تمیزی و زیبایی شهر، سلامت شهروندان و اقدامات لازم در زمینه‌های زباله، آب و فاضلاب است تا شهر صدمه کمتری در اکثر زمینه‌ها ببیند و تا هزاران سال آینده برای مردمان ما باقی بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار