رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای طرح شفافیت آراء نمایندگان مطمئنا در میزان رای نمایندگان در آینده موثر است گفت: اجرای این طرح مواضع دوگانه برخی نمایندگان را آشکار می‌کند.
کد خبر: ۷۸۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ 06 October 2019

به گزارش «تابناک» کرمان محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اجرای طرح شفافیت آراء نمایندگان را حق مردم دانست و اظهار داشت: این مسئله باید اتفاق بیفتد تا مردم کشورمان بیشتر و بهتر با افکار و مواضع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نمایندگان خود در مجلس آشنا شوند.

زاهدی: ‌طرح شفافیت ‌‌جلوی مواضع دوگانه برخی نمایندگان را ‌می‌گیرد

وی در توصیف نفاق برخی از نمایندگان مجلس با بیان اینکه اجرای طرح شفافیت آراء نمایندگان تأثیر زیادی در انتخاب نمایندگان و رای مردم به آنها در دوره‌های بعد دارد گفت: متاسفانه عده‌ای از نمایندگان زمانی که در روستاها و شهرهای کوچک و در جمع مردم حوزه انتخابیه خود می‌روند به گونه دیگر سخن گفته و زمانی که پای حقوق همین مردم به میان می‌آید طور دیگری رای می‌دهند و نظر دیگری دارند.

موافقان و مخالفان طرح شفافیت تقنینی چه گفتند؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح شفافیت آراء نمایندگان این دوگانگی رفتاری برخی نمایندگان را نشان داده و مواضع دقیق افراد را نشان می‌دهد تصریح کرد: کسانی مخالف اجرای این طرح هستند که می‌خواهند رفتار و گفتار متفاوتی داشته باشند.
وی با ابراز امیدواری از تصویت این طرح در مجلس افزود: امیدوارم که در صورت تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان، شورای نگهبان هم همکاری لازم را داشته باشد و بر آن صحه بگذارد.
زاهدی با بیان اینکه در مصوبه اخیری که مجلس داشت دامنه این طرح را به مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی توسعه داده بودند گفت: احتمال دارد که شورای نگهبان اشکالاتی را بر آن وارد کند و تاکید ما باید بر شفافیت آراء نمایندگان باشد.
وی افزود: برخی نمایندگان در مورد شفافیت آرای خود شان در مسائلی چون برجام و استیضاح و یا رای به یک وزیر نگران هستند که در میزان رای آنها در آینده موثر بوده و یا شورای نگهبان در آینده آنها را رد صلاحیت کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان براساس شرع و عقل و قوانین کشور تصمیم می‌گیرد و مواضع یک نماینده در صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد اثری ندارد گفت: این مسئله به شدت تکذیب شده و این تهمتی است که به شورای نگهبان زده می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح شفافیت آراء نمایندگان مطمئنا در میزان رای نمایندگان در آینده موثر است گفت: مردم حق دارند بدانند نمایندگان آنها در دوره قبل در مجلس چه کرده‌اند و از نظر قانون‌گذاری و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی تا چه اندازه جدی بوده و منافع ملی و مردم را در رای خود چه میزان لحاظ کرده‌اند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار