استاندار سمنان گفت: مردم استان سمنان به ۴۹ هزار و ۵۰۰ زائر در اربعین امسال خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 07 October 2019
49500 زائر اربعین؛ میهمان سمنانی‌ها/ موکب سفیدپوشان برپا می‌شود

به گزارش تابناک از سمنان، علی‌رضا آشناگر صبح امروز در جلسه ستاد اربعین استان سمنان اظهار کرد: مردم استان سمنان به ۴۹ هزار و ۵۰۰ زائر در اربعین امسال خدمت‌رسانی می‌کنند و تاکنون، 17 هزار نفر از استان برای حضور در مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مجموعه اقدامات خادمان امام حسین (ع) برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی در دستگاه امام حسین (ع) فراموش نشده و ذخیره آخرت همه خواهد بود.

استاندار سمنان ادامه داد: خیل عظیمی از مردم ما با علاقه و اراده خود برای زیارت و حضور در مراسم اربعین به کربلا می‌روند که باید از هر نظر حمایت شوند.

آشناگر گفت: امنیت زائران در مسیر تردد، مرزها و همچنین در کشور عراق و شهرهای نجف، کربلا و کاظمین باید تأمین شود تا دغدغه مسائل امنیتی برای زوار و موکب‌ها وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی، تأمین امنیت و سلامت زائران در خدماتی که در عراق ارائه می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

لزوم تأمین رفاه حال زائران

استاندار سمنان اضافه کرد: موکب سفیدپوشان (جامعه پزشکی و پرستاران و ...) که در منطقه حضور دارند، باید در امر سلامت و بهداشت نظارت جدی کرده و این وظیفه را بر خود لازم بدانند تا به افرادی که به موکب‌ها مراجعه می‌کنند، چه زائران ایرانی و چه غیرایرانی خدمات باکیفیت و استاندارد بالا ارائه شود.

آشناگر ادامه داد: تأمین رفاه حال زائران از دیگر مسائل مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد؛ به خصوص اسکان باید به شکلی باشد که شأن و شخصیت استان سمنان حفظ شود.

وی گفت: راهپیمایی اربعین مثل خود نهضت عاشورا که نماد مبارزه با ظلم و ستم بود، اکنون نماد دین، همبستگی و انسجام امت اسلامی است و باید از فرصت به دست آمده نهایت استفاده شود.

استاندار سمنان بیان کرد: بارها دیده شده که منطقه خاورمیانه و کشورهای مختلف در منطقه تحت تأثیر جنایات دشمنان قرار داشته‌اند که در تاریخ اسلام این حجم از جنایت کم‌نظیر است و مهم‌ترین قصد دشمنان از حضور در منطقه گسستی است که می‌خواهند بین مذاهب اسلامی، شیعه و سنی ایجاد کنند.

آشناگر عنوان کرد: با حضور هوشیارانه ملت‌های مسلمان و کشور عزیزمان به توفیقی دست نیافته و توطئه ویرانگر آنها منهدم شده است و باید همچنان این توطئه‌ها خنثی شود؛ چراکه آنها هیچ‌گاه دست از خدعه برنمی‌دارند.

وی تشریح کرد: از مذاهب و کشورهای مختلف برای راهپیمایی اربعین حضور می‌یابند و باید از فرصت اجتماع بزرگ اربعین به‌عنوان محلی برای نزدیکی و تقویت مشترکات مردم استفاده شود؛ تقویت مشترکات یعنی حب همه مذاهب نسبت به اهل‌بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) و کسانی که مسؤولیت فرهنگی دارند، باید این امر را مورد توجه قرار دهند.

اهمیت پوشش برنامه‌های فرهنگی

استاندار سمنان گفت: قائل به این نیستیم که یک موکب وظیفه هماهنگی متمرکز را در امر برنامه‌های فرهنگی داشته باشد؛ هر یک از موکب‌ها باید عامل فرهنگی داشته باشند و مهم‌ترین ابزار، استفاده از نیروهایی است که با عشق، شور و علاقه و اخلاص در مراسم اربعین با همه خطرات برای نشان دادن قرابت خود به اهل‌بیت (ع) حضور پیدا می‌کنند.

آشناگر گفت: از ظرفیت عاشقان امام حسین (ع) که باانگیزه قوی مذهبی در این اجتماع عظیم فرهنگی حضور دارند، به‌عنوان عناصر فرهنگی برای تقویت مشترکات با دیگران استفاده شود.

وی تصریح کرد: دشمنان صرفاً دنبال شکست و گسست مذاهب اسلامی نیستند؛ بلکه دنبال تفرقه بین قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف ایرانی و عربی هم هستند و این شیطنت‌های آنان همیشگی بوده و مقطعی را که برای بیان مشکلات سیاسی و اقتصادی انتخاب کرده‌اند، راهپیمایی اربعین است.

استاندار سمنان افزود: آنها می‌خواهند این مسأله عظیم فرهنگی را که در مقابله با توطئه‌های دشمن نقش محوری دارد، کمرنگ جلوه دهند.

آشناگر گفت: جز پیروان مذاهب اسلامی، مذاهب و ادیان مختلف نیز دوستدار اهل‌بیت (ع) و به‌ویژه امام حسین (ع) و نهضت ایشان هستند؛ آزادگان عالم نسبت به نهضت امام حسین (ع) بسیار گرایش دارند و جذبه نهضت عاشورا به شکلی است که هر کسی که صداقت، سلامت نفس و نگرش رهایی بشر از ظلم و ستم را داشته باشد، به این راه جذب می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای فرهنگی که باید مدنظر باشد، بهره گرفتن از برنامه‌های فرهنگی مؤثر در راستای همگرایی و هم‌افزایی بین مردم است.

استاندار سمنان اضافه کرد: در برقراری نظام ارزیابی باید این مسأله مدنظر قرار گیرد که وقتی حجمی از اقدامات توسط اقشار مختلف انجام می‌شود، با اشکالاتی نیز مواجه خواهد شد؛ چراکه قطعاً کار بزرگ بی‌نقص نیست و نقایص برای سفر بعد برطرف شود و نقاط ضعف و قوت احصا شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار