مدیرکل میراث فرهنگی سمنان:
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان بابیان اینکه تنها سه کاروان‌سرای استان متعلق به میراث فرهنگی و مابقی زیرمجموعه اوقاف هستند، گفت: سرمایه‌گذاری در کاروانسراهای اوقافی باید تسهیل شود.
کد خبر: ۷۸۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 07 October 2019

تنها ۳ کاروان‌سرای استان سمنان متعلق به میراث فرهنگی است

به گزارش تابناک مهدی جمال در دیدار صبح دوشنبه خود با مدیرکل اوقاف استان سمنان ضمن بیان اینکه کاروان‌سراهای استان از ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری برخوردار هستند، ابراز کرد: از کاروان‌سراهای موجود در استان تنها سه باب در اختیار میراث فرهنگی و مابقی متعلق به اوقاف است اما درهرصورت آمادگی تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در کاروانسراهای اوقافی وجود دارد.

وی افزود: گردشگری در تمام دنیا ضوابط خاص خود را دارد لذا توسعه گردشگری به‌مثابه یکی از وظایف میراث فرهنگی همواره در دستور کار بوده و بناهای تاریخی چون کاروانسراها نیز در زمره بهترین مکان‌های جذب توریست هستند اما باید گفت میراث فرهنگی که متولی گردشگری است، با بی‌بندوباری و عدم رعایت شئون اسلامی در اماکن گردشگری مخالف بوده و در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از راه‌اندازی کمیته مشترک متشکل از کارشناسان ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی در راستای ساماندهی اماکن مشترک بین ادارات اوقاف و میراث فرهنگی خبر داد و گفت: برگزاری نشست‌های ماهانه مدیران دو دستگاه در کنار تشکیل جلسات تخصصی در کمیته مشترک می‌تواند اهداف گردشگری استان را تعالی ببخشد.

استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ایجاد کمیته مشترکی متشکل از کارشناسان ادارات کل اوقاف و میراث فرهنگی برای رفع موانع در موقوفات میراثی، گفت: فعالیت‌های این کارگروه مشترک به‌منظور بهسازی، بازسازی و سرمایه‌گذاری لازم در موقوفات میراثی لازم است.

حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی بابیان اینکه اعضای این کمیته موقوفات میراثی را بر طبق ضوابط بررسی و نسبت به انجام عملیات عمرانی اقدام می‌کنند، تأکید کرد:  یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اوقاف و امور خیریه سمنان افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که در این راستا موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات شناسایی و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران برگزارشده است.

وی بابیان اینکه در خصوص موقوفات دارای ارزش میراثی به سرمایه‌گذاران گوشزد می‌شود که لازم است ضوابط میراث فرهنگی را رعایت کنند، تأکید کرد: کمیته مشترک اوقاف و میراث در این زمینه نیز می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار راهگشا باشد.

مدیرکل اوقاف استان سمنان گفت: آمادگی داریم تا با معرفی سرمایه‌گذاران از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به معرفی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری و در صورت توافق نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با آن‌ها اقدام کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار