کد خبر: ۷۸۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 07 October 2019

سیل - سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از خسارت ۱۳۰۰ میلیارد ریالی سیل در ۲۴ سال گذشته در این استان خبر داد.

علینقی حیدریان گفت: در ۲۴ سال گذشته، از سال ۱۳۷۵ تا پایان تیرماه ۱۳۹۷، تعداد ۴۲۹ مورد سیلاب در نقاط مختلف استان سمنان به وقوع پیوسته است که از این تعداد ۳۳۹ مورد آن دارای خسارت و ۹۰ مورد بدون خسارت بوده است.

وی افزود: خسارت مالی در زمان وقوع سیل حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که علاوه بر آن، خسارت انسانی این تعداد وقوع سیل نیز، در ۲۴ سال گذشته، ۹ کشته و ۷ نفر مجروح بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: از ۹ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۸۳۵ هکتار مساحت کل استان سمنان، ۵ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۶۵ هکتار حوزه آبخیز و دو میلیون و ۳۹ هزار و ۶۱۵ هکتار مساحت حوزه سیلخیز استان سمنان است.

حیدریان ادامه داد: کل مساحت حوزه سیلخیز در شهرستان های ۸ گانه استان سمنان نیز به ترتیب در سمنان، ۱۰۶ هزار و ۳۵۸ هکتار، شاهرود ۷۴۸ هزار و ۸۱۰ هکتار، دامغان ۴۵۸ هزار و ۲۱۵ هکتار، گرمسار ۸۹ هزار و ۹۳۵ هکتار، مهدیشهر ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ هکتار، میامی ۲۸۱ هزار و ۹۱۷ هکتار، آرادان ۷۳ هزار و ۱۰۲ هکتار و سرخه ۸۷ هزار و ۱۷۸ هکتار است.

وی همچنین تصریح کرد: معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان جهت کاهش خسارات سیل و افزایش بهره برداری حداکثری از سیلاب های فصلی، در طول فعالیت خود، تعداد ۱۳۰ مورد بندهای خاکی و سنگ و ملات ذخیره ای با مجموع حجم مخزن حدود ۲۰ میلیون متر مکعب با هدف کنترل سیلاب و تعذیه ای سفره های زیرزمینی ایجاد نموده است که تمامی آنها در مناطق سیلخیز استان اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به در پیش بودن فصل سرد سال خواستار توجه بیشتر به طرح های حوزه منابع طبیعی شد و گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر با تخصیص اعتباراتی از صندوق توسعه طرح های آبخیزداری متعددی در کشور و از جمله استان سمنان اجرایی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار